عضو شورای اسلامی نیشابور گفت: اخطار لازم برای جلوگیری از تخریب این عمارت را دادیم و منتظر باسخ میراث فرهنگی هستیم.

عمارت تاریخی قوامی در خطر فرو‍‍‍‍‍‍‍‍باشی

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد همت آبادی عضو شورای اسلامی نیشابور با بیان اینکه عمارت تاریخی قوامی به محلی برای تجمع معتادین تبدیل شده، گفت: اخطار لازم برای جلوگیری از تخریب این عمارت دادیم ولی هنوز میراث فرهنگی پاسخی نداده است.

همت آبادی افزود: باغ قوامی و عمارت تاریخی این مجموعه به سرعت در حال تخریب است و محلی برای تجمع کارتن‌خواب‌ها و معتادین شده است و خطر منزل تاریخی استاد مشکاتیان این امارت را هم تهدید میکند .

نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به ارسال لایحه به شهرداری و تأیید کمیته انطباق ادامه داد: شهرداری قصد تملک این باغ را داشت که کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری جلودار این مصوبه شد.

همت آبادی بیان کرد: شهرداری در تاریخ هفتم مهرماه سال ۹۹ مکاتبه‌ای با اداره کل میراث استان مبنی بر حل موضوع داشته است و اخطار لازم برای جلوگیری از تخریب این مجموعه تاریخی داده که تاکنون پاسخی روشنی دریافت نشده است.

 او تصریح کرد: تملک این باغ دو مزیت دارد اول اینکه مجموعه با توافقی که با مالکین شده است در جهت منافع شهروندان حفظ می‌شود و دوم اینکه کوچه سمت شرق این باغ به دلیل عرض کم و وجود سه اداره انتقال خون، جهاد دانشگاهی و دانشگاه علمی کاربردی در ایاب و ذهاب با مشکل مواجه هستند که به این ترتیب از ازدحام جمعیت کاسته می شود.

عضو شورای اسلامی نیشابور تاکید کرد : یکی از مشکلات این کوچه ترافیک پیاده رو و ماشین رو است که در صورت تملک توسط شهرداری، کوچه ۱۲ متری شده و بلوار شورا هم از بن بست به مقدار زیادی خارج می‌شود.

 

انتهای بیام// د.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.