سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: با ورود سامانه بارشی به زنجان از فردا یکشنبه مورخ ۱۳ شاهد بارش‌های رگباری در مناطق مختلف استان زنجان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رحمن نیا سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی از امروز انتظار شروع بارش‌های رگباری و رعد و برق را در استان زنجان داریم که طی امروز بارش‌ها به صورت پراکنده بوده و از فردا با تقویت سامانه برمیزان بارش‌ها افزوده خواهد شد.

رحمن نیا افزود: رعد و برق متناوب و وزش لحظه‌ای باد نسبتا شدید دیگر پدیده جوی استان است که این وضعیت تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.
 
او با اشاره به کاهش تدریجی دمای هوا از فردا در استان زنجان، گفت: تا پایان هفته حدود ۵ الی ۱۰ درجه کاهش دما در استان زنجان  خواهیم داشت و هوا سردتر خواهد شد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان، نسبت به احتمال آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، همچنین مخاطرات جانی و مالی در اثر اصابت صاعقه هشدار داد و به کشاورزان توصیه کرد آمادگی لازم را برای جلوگیری از آسیب به محصولات خود داشته باشند.

او ادامه داد:کشاورزان نسبت به محافظت از تاسیسات کشاورزی از جمله گلخانه ها، انبار‌ها و ... اقدام کرده و از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و همچنین ورود دام به ارتفاعات خودداری کنند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.