امام جمعه همدان از برگزاری مراسم اربعین با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این استان خبر داد.

برگزاری مراسم اربعین با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان با بیان اینکه امسال شرایط متفاوت از سال‌های گذشته است، گفت: در جلساتی که برگزار شده است مقرر شد مراسمی در روز اربعین در همدان با حضور تمامی هیئت‌ها و عزاداران داشته باشیم.

او در جمع موکب داران همدانی، با اشاره به آیه ۳۰ سوره ملک، گفت: یکی از نعمت‌های الهی که خداوند در این سوره مورد توجه قرار داده، آب‌های شیرینی است که به راحتی قابل دسترسی است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نعمت‌های فراوانی را پروردگار به بندگان عنایت کرده است، افزود: اگر همین آب‌های دم دستی در لایه‌های زیر زمینی فرو بروند و دسترسی به آن وجود نداشته باشد، چه کسی می‌تواند این آب را به مردم برساند.
شعبانی ادامه داد: این تهدیدی است تا بشر مراقب نعمت‌هایی که در دستان او است باشد و تذکری است که اگر این نعمت‌ها از او گرفته شود آن زمان تازه متوجه خواهد شد که چه نعمتی را از دست داده است.
او با اشاره به اینکه در ذیل این آیه، در روایات نعمت آب‌های دم دستی وجود نازنین امام (ع) بیان شده است، گفت: وجود مقدس، ولی خدا در تاریخ سیراب کننده جان‌های تشنه بشر بوده، اما ۱۴۰۰ سال است که این آب شیرین و آب حیات از من و شما گرفته شده است.
نماینده، ولی فقیه در استان همدان اربعین را آب حیات در دسترسی برای بندگان دانست و عنوان کرد: سال گذشته و سال‌های قبل این آب شیرین و نعمت بزرگ در دستان ما بود، اما امسال نعمت اربعین و حرکت به سمت ابی‌عبدالله (ع) متاسفانه از دسته رفته است.
شعبانی ویروس منحوس کرونا را یک بلای الهی برشمرد و گفت: بلا ضرورتا به معنای آنچه در جامعه از آن یاد می‌شود نیست، بلکه این ویروس یک آزمایش الهی و فرصتی است تا تحقیق کنیم که در مقابل نعمت‌های الهی چگونه باید مراقبت کنیم.
او با اشاره به فعالیت در حدود ۹۵ موکب در استان همدان، در ایام اربعین عنوان کرد: درست است که امسال با این شرایط خاص مواجه شده‌ایم، اما نباید فراموش کنیم که ما همیشه در محضر امام و خادم امام هستیم و ان‌شاالله این نوکری در خانه اهل بیت علیهم السلام هیچ‌گاه از ما گرفته نخواهد شد، اما شکل آن تغییر خواهد کرد.
نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امسال شرایط متفاوت از سال‌های گذشته است، تاکید کرد: در جلساتی که برگزار شده است مقرر شد تا تجمع بزرگی در روز اربعین در همدان با حضور تمامی هیئت‌ها و عزاداران داشته باشیم.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.