مراسم رونمایی از تندیس ۵ ورزشکار با حضور مدیران ورزش کشور امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از تندیس‌های سید علی‌اکبر حیدری (کشتی آزاد)، رحیم علی آبادی (کشتی فرنگی)، ابراهیم جوادی (کشتی آزاد)، زنده یادسیامند رحمان (وزنه برداری جانبازان و معلولین) و شهید ابراهیم هادی (کشتی گیر و باستانی کار) امروز برگزار شد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم حضور داشتند.

معاونان وزارت ورزش، دبیر کل کمیته و رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال، اعضای هیات اجرایی کمیته، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و ... در مراسم شرکت کردند.

از سوی کمیته ملی المپیک هدایایی برای این قهرمانان در نظر گرفته شد. به حسن رنگرز هم در مراسم امروز هدیه‌ای داده شد.


بیشتر بخوانید:


هدایایی از سوی کمیته ملی پارالمپیک به خانواده شهید ابراهیم هادی داده شد. نشان کمیته بین المللی پارالمپیک توسط نوبخت بر گردن تندیس شهید هادی انداخته شد. این هدیه‌ها شامل آب زمزم و پارچه‌ای از خانه خدا بود.

سپس مسئولان ورزش نشست دیگری را برگزار کردند.

در این مراسم، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: حضور در این موزه و مشارکت در رخدادی که برای تجلیل و تکریم ورزشکاران بزرگ ایران فراهم شد، برای من قابل تامل بود.

او افزود: آنچه باعث شد امروز جمع شده و تجلیل کنیم این است که این انسان‌های شریف و بزرگ توانستند با عنصر مقاومت برابر رقیب موفق شده و امروز پیش ما بمانند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این مقاومت برابر رقیب گاه فردی و گاه جمعی است که باعث ایستادگی می‌شود. از این قهرمانان به بزرگی یاد می‌شود. من مسئولیت پشتیبانی مالی کشوری را دارم که ملت آن در طی ۴۱ سال گذشته به ویژه در ۳ سال گذشته در مصاف همه جانبه با بدخواهان و دشمنان قرار گرفته اند.

نوبخت اظهار کرد: تلاش دشمن این است راه تنفس و تغذیه را ببندد. باید یک تندیس از مقاومت ملت ایران به عنوان نماد بزرگی ساخته شود. روز‌های بسیار سختی است و کشوری که ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد ارزی صرف می‌کرد امروز این ملت بزرگ با چند میلیارد دلار باید مقاومت بماند. البته این کشور یک بار جنگ را تجربه کرده و سرافراز بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان گفت: کدام بانک است که آمادگی داشته باشد مبادله کند و نترسد؟ واردات را به صورت رسمی نمی‌توانیم داشته باشیم. با همه مشکلاتی که دشمن فراهم کرد، ۲۷۰۰ میلیارد تومان به عنوان معیشت حمایتی، حقوق و دستمزد و پرداخت یارانه‌ها سر وقت پرداخت شده است. چرخ توسعه می‌چرخد و دولت تلاش می‌کند پرداخت‌های خود را داشته باشد. اگر المپیک برگزار شود دولت حمایت خود را نسبت به ورزش و ورزشکاران ادامه خواهد داد. برای اعتلای ورزش و فرهنگ ایران سرمایه گذاری خواهیم کرد و شما به حمایت دولت مطمئن باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار