مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: نمایشگاه عسل و آش دوغ در غار‌های دستکند کنزق سرعین برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: معرفی غذاهای بومی و سنتی استان یکی از برنامه‌های این اداره‌کل در راستای معرفی قابلیت‌ها و جذب گردشگران به منطقه بوده و در این زمینه برنامه‌های مختلفی در طول سال برگزار می‌شود.

او از برگزاری نمایشگاه عسل و آش دوغ در سرعین خبر داد و افزود: به منظور معرفی عسل طبیعی سبلان و آش دوغ بومی استان نمایشگاه عسل و آش دوغ در محل غارهای دستکند کنزق سرعین برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا پس از تکمیل و بهره‌برداری از غارهای دستکند سرعین که دارای قابلیت بالای جذب گردشگر است، بخشی از این غاز برای راه‌اندازی نمایشگاه عسل و آش دوغ اختصاص یابد.

فلاحی آش دوغ را یکی از غذاهای بومی استان اردبیل برشمرد و افزود: کیفیت عسل طبیعی سبلان در سطح کشور زبانزد بوده که برای معرفی این فراورده تولیدی استان هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.