مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: شیوه نامه های بهداشتی در روز بازار، جمعه بازار و بازار‌های هفتگی این استان رعایت نمی‌شود.

پروتکل‌های بهداشتی در روزبازار‌های همدان رعایت نمی‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: در آخرین بازدید از وضع روزبازارها  ، بیشتر فروشندگان و مشتریان از ماسک برای محافظت از خود استفاده نکرده بودند.

او افزود: شهروندان حاضر در جمعه بازار بدون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به خرید روزمره پرداختند در حالیکه تجمع افراد موجب افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در همدان شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: بهترین راهکار برای پیشگیری از تجمع در این قبیل بازار‌ها و کاهش شیوع ویروس کرونا، تعطیل کردن روزبازار‌ها تا بازگشت شرایط به وضع عادی است.

رفعتی گفت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز تهیه، توزیع، طبخ و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، اداری و صنعتی در این استان فعالیت دارند که به منظور مقابله با ویروس کرونا و بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک هفته گذشته از چهارهزار و ۵۰۲ مرکز و اماکن بازدید شد.

او ادامه داد: ۳ هزار و ۲۲۸ واحد معادل ۷۲ درصد بهداشت فردی را رعایت کرده بودند همچنین متصدیان سه هزار و ۵۴ واحد معادل ۶۸ درصد از ماسک استفاده کرده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان عنوان کرد: وضعیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز بررسی شد که ۶۵ درصد معادل ۲ هزار و ۹۲۲ واحد به این مولفه توجه داشتند.

رفعتی اظهار داشت: برای ۴۳۰ واحد متخلف اخطاریه صادر و به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین صنف به ترتیب سوپرمارکت و خواربار فروشی با ۱۳۰ واحد، کارگاه‌ها و صنایع کوچک (زیر ۲۵ نفر) با ۱۰۶ واحد، نانوایی ۷۳ و رستوران ۳۴ واحد متخلف است.

او با بیان اینکه ۳۴ واحد متخلف شامل ۱۱ نانوایی، ۱۰ سوپرمارکت و خواربار فروشی، ۶ مرکز خرید، چهار رستوران، یک داروخانه، یک مرکز پلیس +۱۰ و یک دفتر پیشخوان در همدان به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی تعطیل شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.