معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه گفت : مرز خسروی بسته است؛ زائران تقاضای سفر به عتبات عالیات را نداشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از بسته بودن مرز خسروی در کنار مرز‌های استان‌های ایلام و خوزستان خبر داد و از زائران خواست تقاضای سفر به عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین را نداشته باشند.

او گفت : امسال و به دنبال شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم اربعین حسینی از سوی دولت عراق لغو و رسما اعلام شد آن‌ها پذیرای زائران دیگر کشور‌ها نخواهند بود.

او ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به لغو مراسم اربعین، مرز‌های رسمی و چهارگانه کشور شامل خسروی در قصرشیرین، مهران در ایلام و شلمچه و چذابه در خوزستان که سال گذشته کار تردد زائران انجام می‌شد، بسته شده است.

آمویی افزود: مرز خسروی نیز به تبعیت مرز‌های ایلام و خوزستان امسال به روی زائران بسته و هیچ ترددی به سمت عراق انجام نخواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه با اشاره به استقرار ایستگاه‌های بازرسی در شهرستان قصرشیرین، گفت: نیرو‌های پلیس مستقر در این ایستگاه‌ها از حضور افراد در مرز جلوگیری و زائران چه به صورت انفرادی و چه کاروانی امکان حضور در پایانه خسروی را نخواهند داشت.

او در عین حال از همکاری خوب مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا و ماموران انتظامی قدردانی کرد و گفت: در روز‌های گذشته معدود افرادی که در قالب یک کاروان که قصد حضور در مرز را داشتند، اما با لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و پس از شنیدن صحبت‌های ماموران پلیس و اطلاع از مصوبه ستاد از ادامه حضور انصراف داده و به مقصد خود بازگشتند.

آمویی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز از عموم مردم متدین و عاشورایی کشور خواسته اند که به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل شود تا از شیوع بیشتر بیماری کرونا جلوگیری و روند ابتلا به آن کاهش یابد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.