رئیس بسیج مداحان کشور گفت: در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از امنیت کشور، ۸۷۹ شهید مداح تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در سفر به شهرکرد با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری دیدار و گفتگو کرد.

او در این دیدار با اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان بسیج مداحان از سال ۸۹ در کشور اظهار داشت: در طول این مدت بیش از ۴۰ هزار مداح بسیجی در کشور شناسایی و ساماندهی شد و در حال حاضر ۳۲۰ کانون بسیج مداحان در سطح کشور ایجاد شده، که از این تعداد هشت کانون در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.


بیشتر بخوانید


ارجونی گفت: در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از امنیت کشور، ۸۷۹ شهید مداح تقدیم انقلاب اسلامی شده است، که با برنامه ریزی انجام شده از دو ماه پیش، به امید خداوند در سال ۱۴۰۰ کنگره ملی شهدای مداح در سطح کشور برگزار می‌شود.

ارجونی از برگزاری اجلاسیه‌های استانی برای استقبال از کنگره کشوری بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مداح خبر داد و اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است که بیشترین مداح شهید کشور را دارد.

او ادامه داد: برای انتشار تقریباً ۷۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف دعاخوانی، نوحه خوانی، مقتل خوانی برنامه ریزی شده و تقریبا ۴۲۰ گروه هم خوانی و مدیحه سرایی اهل سنت در کشور شناسایی کرده ایم.

ارجونی همچنین با اشاره به اهمیت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای قشر مداحان بسیجی کشور، از تلاش برای این موضوع خبر داد.

حجت الله کیانی مسئول بسیج مداحان استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد این سازمان در شهرستان‌های مختلف ارائه داد و گفت: ضمن شناسایی مداحان در شهرستان‌های مختلف، جلسات هم افزایی برای کاهش موازی کاری ها، مرتب انجام می‌شود.

او افزود: اعزام مداحان بسیجی به دوره‌های تربیت مربی، برگزاری دوره‌های مقدماتی و تخصصی نوگلان حسینی و زینبی ویژه کودکان هفت تا ۱۳ سال و ۱۳ تا ۱۷ سال، دیدار با خانواده معظم شهدای مداح استان، که حدود ۹۰ شهید مداح در چهارمحال و بختیاری تاکنون شناسایی کرده ایم، تدوین و تهیه جلد اول کتاب «نوای عرشیان» با موضوع بیان خاطرات و زندگینامه ۴۶ تن از شهدای مداح استان، تشکیل و راه اندازی هشت گروه جهادی در هیئت‌های مذهبی که در مقابله با ویروس منحوس کرونا و جمع آوری کمک‌های مؤمنانه نیز خوش درخشیدند، بخشی از اقدامات بسیج مداحان در استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار