مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از روز یکشنبه دمای هوا در نواحی مرکزی و جنوبی استان به صورت محسوسی کاسته شده و بارش‌ها در ارتفاعات این مناطق به صورت برف خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی روز شنبه (۱۲ مهر) آسمان استان غالباً کمی تا نیمه ابری خواهد بود اما از روز یکشنبه (۱۳ مهر) شاهد کاهش نسبی دمای هوا خواهیم بود.

او افزود: از عصر روز جمعه با توجه به تقویت مجدد پرفشار خزری و گذر امواج ناپایدار در غالب مناطق استان شاهد رخداد جوی نسبتاً ناپایدار توأم با ابرناکی، وزش باد (گاهی تند)، مه و کاهش دید افقی و در پاره‌ای از مناطق بارش خفیف باران خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در برخی نواحی استان به ویژه در نوار غربی استان و مخصوصاً در مناطق کوهپایه ای و دامنه‌های سبلان رگبار باران، رعد و برق و اصابت صاعقه دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی با بیان اینکه از روز یکشنبه (۱۳ مهر) با توجه به تقویت پرفشار خزری که با شمالی شدن جریانات و رطوبت همراه است افزود: با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، بر میزان ناپایداری‌ها افزوده شده، آسمان در غالب مناطق نیمه ابری تا ابری توأم با مه و کاهش دید افقی خواهد بود و در طی این مدت بارش باران گاهی به صورت رگبار و یا رعد و برق در اکثر نواحی استان پیش بینی می‌شود.

او گفت: با توجه به شدت بارش‌ها طی روز دوشنبه و سه شنبه هفته آینده، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی انتظار می‌رود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار