نشست مجازی پرسش و پاسخ به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با موضوع دفاع مقدس در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نشست پرسش و پاسخ به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور سردار عبدالله ویسی، رزمنده و پژوهشگر دفاع مقدس؛ رضا کریمی، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و کورش باباجانی کارشناس فرهنگی اداره کل در فضای مجازی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

عبدالله ویسی، از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و پژوهشگر در دفاع مقدس اظهار کرد: امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با تدبیر، دفاع از کشور را مدیریت می‌کرد و کسی نظرش را به امام القا نمی‌کرد، اما امام به نظرات دیگران خوب گوش می‌دادند و تصمیمات نهایی را خودشان اتخاذ می‌کردند.

او افزود: در ۸ سال جنگ تحمیلی ما نه تنها با عراق، بلکه با تمام کشور‌ها جنگیدیم و با این وضعیت تنها ۲۰ درصد از بودجه کشور صرف جنگ شد و مابقی هزینه‌ها را مردم تأمین کردند و مردم در حماسه ۸ سال دفاع مقدس ثابت کردند که انقلابی و جهادگر هستند.

رزمنده و پژوهشگر دفاع مقدس در پرسش مخاطبین در فضای مجازی عنوان کرد: شهدای شاخص از مردم و جوانان عادی جامعه بودند، این‌ها افراد خاصی نبودند جنگ و تعهد به انقلاب اسلامی و رشادت‌های آنان در نبرد با دشمن آنان را انسان‌های ویژه و آنان را اسطوره کرد.

او در جواب مخاطبان مجازی این نشست در مورد دستاورد‌ها بیان کرد: اکنون با دادن خون شهدا ما توانستیم به پنج علوم جهان دست پیدا کنیم، ما در شرایط سختی وارد جنگ شدیم.

او در ادامه گفت: ما که به عنوان رزمنده در ۸ سال دفاع مقدس با دشمن جنگیدیم و سربلند از این امتحان الهی بیرون آمدیم باید حال در خصوص ناگفته‌های دفاع مقدس جوابگوی جوانان در این نسل پس از جنگ باشیم و برای جوانان روشنگری کنیم همچنان که امام (ره) دنبال روشنگری بود.

او  افزود: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام از سال ۴۲ تا بهمن ۵۷ به طول انجامید و در این مدت امام برای روشنگری و آگاهی مردم از وضعیت شاه زحمات بسیاری کشید و یکی از اهداف امام این بود تا طاغوت را سرنگون کند و دولت اسلامی را بنیانگذاری کند و یکی دیگر از اهداف امام بیداری اسلامی برای مردم بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.