همزمان با هفته ملی کودک دومین کتابخانه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یکی از روستا‌های محروم استان که فاقد کتابخانه است، افتتاح خواهد شد.

افتتاح دومین کتابخانه کودک در یکی از روستاهای محروم همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: در  هفته ملی کودک از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ مهرماه با شعار «آینده را باید ساخت» برگزار می‌شود که البته این هفته ملی، چون امسال مصادف با اربعین حسینی شده یک هفته زودتر آغاز می‌شود.

ابراهیمی نخستین برنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را "رژه خودرو‌های سیار" در سطح شهر عنوان کرد و گفت: امسال برنامه‌های کانون برای هر یک از روز‌های هفته ملی کودک با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، رنگ و بوی عاشورایی خواهد داشت.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به رونمایی از چند عروسک جدید ساخته شده توسط کانون اشاره و تصریح کرد: در برنامه اعضای ماندگار به معرفی اعضای قدیمی و موفق کانون خواهیم پرداخت تا بچه‌ها به قدمت و سابقه این مجموعه توجه کنند و کانون را به عنوان بستری برای رسیدن به موفقیت در نظر بگیرند.

او با اشاره به افتتاح دومین کتابخانه در یکی از روستا‌های محروم همدان به نام «محمدرضا یوسفی» که یکی از نویسنده‌های معروف همدانی است، خاطرنشان کرد: قفسه با ۵۰ جلد کتاب در روستای سولان که فاقد کتابخانه است اهدا خواهیم کرد و در همین برنامه افتتاحیه یک تماس مجازی با این نویسنده خواهیم داشت که بچه‌ها از نزدیک با این نویسنده صحبت می‌کنند.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: سال گذشته به مناسبت هفته ملی کودک اولین کتابخانه را به نام «اسدالله شعبانی»، شاعر کودک و نوجوان همدانی در یکی از روستا‌های محروم فامنین افتتاح کردیم و در این مراسم این شاعر به همراه همسر خود حضور داشتند که امسال به خاطر شرایط پیش آمده متأسفانه امکان دعوت از آقای محمدرضا یوسفی نیست و به شکل مجازی ارتباط گرفته خواهد شد.

او به برنامه «کودکان ما افتخار ما» اشاره کرد و گفت: در این برنامه از کودکانی که در ماسبقات ملی و بین‌المللی رتبه آورده‌اند تقدیر خواهیم کرد، همچنین برنامه‌ای تحت عنوان «من توانمندم» خواهیم داشت که مربیان کانون به اجرای برنامه‌هایی ویژه برای کودکان با نیاز ویژه می‌پردازند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان سواد رسانه و نحوه ارتباط گیری درست و کاربردی را برای نسل جدید مهم خواند و افزود: سعی کرده‌ایم به مناسبت‌های مختلف بچه‌ها و حتی خانواده‌های آن‌ها را درگیر آموزش سواد رسانه کنیم و یک ارتباط درست و اصولی را برای استفاده از رسانه برای آن‌ها تعریف کنیم که یکی از این راه‌ها نمایش فیلم‌های سینمایی برتر کانون متناسب با سن و نیاز کودکان است.

او گفت: یک روز در استانداری برای ارائه گزارش و عملکرد کانون حضور خواهیم داشت و در حیاط استانداری از چهار عروسک که هر کدام براساس رنگ پوستشان نماد یک ملیت هستند به نشانه صلح و دوستی در تمام جهان که نیاز همه مردم خصوصا کودکان دنیاست، رونمایی خواهیم کرد.

ابراهیمی‌هژیر دامه داد: ما در این هفته مسابقه عکاسی با دو موضوع «مهر کودکی» و «بچه‌های اربعین» را داریم که در این مسابقه کودکان، نوجوانان و مربیان لحظات مهر و مهربانی و سوگواری اربعین حسینی را به تصویر می‌کشند و در قالب عکس در این مسابقه شرکت می‌کنند.

او گفت: برنامه‌های این هفته ممکن است کمی براساس برنامه‌ها و طرح‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌ها تغییر کند و برنامه‌های دیگری نیز اضافه شود.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: کتابخانه ، هفته کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار