رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۳ عملیات اطفای حریق طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش آتش نشانان در مناطق مختلف اهواز انجام شد.

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۳ عملیات اطفای حریق در مناطق مختلف این کلانشهر طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش آتش نشانان انجام شد و از وقوع حوادث تلخ جلوگیری بعمل آمد.

او در تشریح عملیات‌های مهار آتش سوزی‌های رخ داده، بیان داشت: گزارش وقوع آتش سوزی در سوپرمارکت در خیابان زاهد نبش فاضل واقع در زیتون کارمندی در ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه صبح دیروز، ۱۰ مهر ماه به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد و آتش نشانان از ایستگاه ۹۹ به محل مذکور اعزام شدند.

قنبری افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه، اقدام به قطع جریان برق کردند و با بکارگیری تجهیزات و لوله‌های آبرسانی، خود را به کانون آتش رساندند و شعله‌های حریق را در زمان کوتاهی مهار و از سرایت حریق به ساختمان‌های همجوار جلوگیری کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز علت بروز این آتش سوزی را اتصال برق کولر دوتیکه عنوان و تصریح کرد: نیرو‌های عملیاتی پس از اطمینان از نبود خطر و همچنین ایمن سازی کامل ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به ایستگاه بازگشتند، البته دقایقی بعد یعنی در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه نیز گزارش آتش گرفتن خودروی سمند در منطقه گلستان اهواز اطلاع رسانی شد و ستاد فرماندهی سازمان، آتش نشانان را از ایستگاه ۷۷ به محل حادثه اعزام کرد.

او با بیان اینکه آتش‌نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و ایمن سازی محل حادثه با استفاده از لوله‌های آبرسان، شعله‌های حریق را مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری کردند، اظهار داشت: علت آتش سوزی از سوی کارشناسان سازمان اتصال برق پمپ بنزین خودرو گزارش شده است.

قنبری در ادامه به گزارش آتش سوزی و دود گرفتگی در یک واحد مسکونی در منطقه کیانپارس خیابان ۵ شرقی در ساعت ۲۰ و ۳۱ دقیقه اشاره کرد و گفت: نیرو‌های عملیاتی و امدادی سازمان آتش نشانی از ایستگاه ۳۳ به محل حادثه اعزام شدند و بدون معطلی نسبت به خروج دود و مهار آتش اقدام کردند.

او علت این حادثه را اتصال در فن هواکش آشپزخانه عنوان و بیان کرد: از شهروندان خواهشمندیم با رعایت اصول ایمنی و استاندار‌های لازم در منزل مسکونی، از وقوع اتفاقات تلخ و ناگوار جلوگیری کنند.

انتهای پیام/گ

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.