رئیس هیئت ورزشی دانش آموزان استان یزد گفت: طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم در مدارس بافق اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی قائنی، رئیس هیات ورزشی دانش آموزان استان یزد با اشاره به اجرای طرح ملی کوچ در مدارس استان، گفت: با توجه به کم شدن فعالیت دانش آموزان در این ایام، خطر افزایش وزن آن‌ها وجود دارد و در این شرایط باید تلاش کنیم نسل خود را از چاقی نجات دهیم.

او به اهمیت درس تربیت بدنی اشاره کرد و خواستار تغییر نگرش و رویکرد خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جبران کم تحرکی بدنی و همچنین ایجاد روحیه شادی و نشاط و پویایی در بین دانش آموزان شد.

علیرضا حیدری، کارشناس تربیت بدنی و بهداشت آموزش و پرورش بافق نیز زمان شروع طرح غربالگری اولیه قد و وزن دانش آموزان را ۲۶ مهرماه تا ۳۰ آبان ماه اعلام کرد و افزود: در این طرح تمامی دانش آموزان و والدین با موضوع تغییر الگوی تغذیه و سبک زندگی سالم  آشنا می‌شوند.

او افزود: پس از انجام تمرین های ورزشی و توصیه‌های تغذیه‌ای، غربالگری مرحله دوم در اسفند ماه آغاز و در پایان اردیبهشت اختتامیه طرح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار