هیئت امنای مسجد و تکیه چهارمردان قم در اطلاعیه‌ای برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهداء (ع) را تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، متن اطلاعیه هیئت امنای مسجد و تکیه چهارمردان قم پیرو مصوبه ستاد استانی کرونا مبنی بر لغو تمامی مراسم عزاداری در مساجد، تکایا و حسینیه ها، به این شرح است:

السلام علیک یابن فاطمه الزهرا(س)

پیرو مصوبه ستاد استانی کرونا مبنی بر لغو برگزاری مراسم عزاداری با خاطری آزرده از امروز پنجشنبه ۹۹/۷/۱۰ برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهداء حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مسجد و تکیه  چهارمردان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

 امید است همگان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مبارزه جدی با این ویروس منحوس و همکاری لازم با مدافعان جان بر کف سلامت، بتوانیم فضای کشور عزیزمان را از وجود این بلیه خطرناک، پاک و سلامتی کامل را به مردم صبور، بصیر و مقاوممان بازگردانیم ان شاءالله.

گفتنی است:در استان قم تکایای زیادی وجود دارد که عزاداری اهل بیت علیهم السلام به خصوص امام حسین علیه السلام در آن برگزار می‌شود که قدمت بعضی از این تکایا به ۳۰۰ سال می‌رسد.

یکی از باشکوه‌ترین عزاداری‌ها در طول تاریخ پر عظمت قم در تکيه چهارمردان برگزار می شده است در دوره اختناق پهلوی و به ویژه سال‌های ۱۳۲۰ تنها تکیه‌ای که افراد آن شب اول محرم و شب هفتم و روز عاشورا به عزاداری می‌پرداختند و به سمت حرم مطهر حرکت می‌کرده اند همین تکیه چهارمردان بوده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار