رییس سازمان آتش نشانی قزوین گفت: در نیمه نخست امسال آتش نشانان این شهر در هزار و ۴۸۰ مورد عملیات اطفای حریق و ۷۷۷ مورد حادثه حضور یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، موسی خانی رییس سازمان آتش نشانی قزوین گفت: در شش ماه امسال هزار و ۴۸۰ مورد آتش‌سوزی و ۷۷۷ مورد حادثه در شهر قزوین رخ داده است که در این حوادث ۳۳۰ نفر توسط آتش نشانان نجات یافتند و ۱۷۹ نفر هم دچار مصدومیت شدند.

به گفته موسی خانی، در این مدت هم ۲۱ نفر در کانال و رودخانه‌ها غرق شدند.

رییس سازمان آتش نشانی قزوین در ادامه گفت: برای اولین بار در کشور، نرم‌افزار آتش‌نشانی فراد با هدف تسهیل در امدادرسانی سازمان آتش‌نشانی راه اندازی شده است.

موسی‌خانی افزود: این نرم‌افزار با در نظر گرفتن پارامتر‌های مهمی، چون زمان، سرعت اطلاع‌رسانی و دسترسی سریع مرکز آتش‌نشانی به اطلاعات کامل محل حریق، این امکان را در اختیار آتش‌نشانان قرار می‌دهد که در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شوند.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود که در هنگام تماس و اعلام حریق از سوی مخاطب تمام اطلاعات لازم در مورد مکان حادثه از قبیل آدرس دقیق، سریع‌ترین مسیر رسیدن به محل دریافت شود.

موسی‌خانی همچنین از تهیه و راه‌اندازی اپلیکیشن «ایمن بمانیم» خبر داد و گفت: اپلیکشین اندرویدی «ایمن بمانیم» در زمینه آموزش شهروندی و ارتقای فرهنگ ایمنی و ارائه مطالب آموزشی تخصص به آتش‌نشانان و آموزش مجازی تهیه و در کافه بازار بارگذاری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار