آیت الله عبادی گفت : امسال با وجود کرونا باید با داشتن طرحی جامع و کامل از شور وشعور اربعین حسینی کاسته نشود و مراسم با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با اعضای ستاد اربعین خراسان جنوبی گفت : روایات و احادیثی که رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) درباره امام حسین (ع) فرمودند در زمانی بوده که اباعبدالله الحسین (ع) کودکی ۴ الی ۵ ساله بودند و ما امروز بعد از ۱۴۰۰ سال در صحنه عینی آن روایات را مشاهده می‌کنیم و این یک اتمام حجت برای همگان است.

او افزود: زیارت‌هایی که درباره ائمه معصومین وارد شده و مستند است و متون آن نیز معتبر می‌باشد، کم نیستند، اما وقتی علائم شیعه را می‌خواهند معرفی کنند در آن همه روایات معتبر و مستند و متن‌های بسیار متعالی، نشانه شیعه زیارت اربعین معرفی شده که در آن رمز‌ها نهفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نسل‌های گذشته با همه صداقت، ایمان و معرفتی که داشتند زیارت اربعین را انجام می‌دادند که خدا اروح آن‌ها را شاد و با اباعبدالله الحسین (ع) محشور کند، اما خداوند متعال به من و شما هدیه‌ای بیش از آن‌ها داده و آن این است که مسئله قیام حضرت امام حسین (ع) که در راستای اهداف همه انبیاء الهی است را مشاهده می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


عبادی بیان کرد: آنچه در سال ۶۱ هجری انجام شد یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک جریان است و متمم آن حضرت امام حسین (ع) است و امروز ملاحظه می‌کنید شرایطی در دنیای آخرالزمانی آن هم در سطح بین‌المللی به وجود آمده که جاذبه وجود مقدس اباعبدالله الحسین (ع)، عدالت طلبی و ایمان حضرت، باعث شده تا مردم در روز اربعین از سراسر دنیا به سمت کربلا روانه شوند.

او افزود: اربعین حسینی نیازمند یک همت و طرحی است تا همه شرایط جهانی، روان شناسی، جامعه شناسی و بیش از همه، ارزش‌های ایمانی را به گونه‌ای شناسایی و عرضه کند که از شکوه شور، عشق و اربعین حسینی کاسته نشود.

امام جمعه بیرجند، بیان کرد: مردم ایران در دهه اول محرم زیبا در سطح جهان درخشیدند همه مسائل هم رعایت شد و امیدواریم در اربعین هم همین گونه باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.