حمله خمپاره‌ای مزدوران سعودی در استان تعز یمن منجر به شهات ۲ غیرنظامی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المسیره از حملات خمپاره‌ای مزدوران سعودی به مناطق مسکونی در استان تعز یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، مزدوران سعودی مناطق مسکونی را در منطقه «قریض» شهر «جبل حبشی» هدف قرار دادند.

در پی این حمله خمپاره‌ای ۲ غیرنظامی به شهادت رسیده و یک نفر نیز مجروح شد. این حمله همچنین خسارات سنگینی را به غیرنظامیان وارد کرده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل طی نشستی در روز سه‌شنبه به موضوع جنگ یمن پرداخت و خواستار ارجاع آن به دیوان کیفری بین‌المللی شد.

بر اساس گزارش شورای حقوق بشر، بخش عمده‌ای از نقض حقوق بشر در این کشور به بمباران‌های هوایی مربوط می‌شود.


بیشتر بخوانید:


سازمان ملل در گزارش تازه‌ای نسبت به استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از بمب‌های خوشه‌ای در عملیات نظامی خود در یمن به شدت ابراز نگرانی کرده است. مقام مسئول سازمان ملل طی بیانیه‌ای در خصوص توافق نامه الحدیده اظهار کرد: ما نگران حملات هوایی مکرر ائتلاف سعودی به حوالی استان الحدیده در فاصله زمانی ۱۶ تا ۲۳ اوت هستیم.

این مقام سازمان ملل از طرف‌های درگیر در یمن خواست از هرگونه اقدامی که جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد، اجتناب کنند.

وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در جریان حمله به استان صعده از بمب‌های خوشه‌ای با قدرت انفجاری شدید استفاده کرده‌اند و به همین دلیل تعداد زیادی از غیرنظامیان جان خود را از دست داده‌اند.

علی رغم آنکه رژیم سعودی پیش‌تر مدعی شده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا با آتش‌بس در یمن موافقت می‌کند، به بمباران وحشیانه خود علیه مردم بی‌دفاع این کشور ادامه داده است. نیرو‌های یمنی نیز در پاسخ به این جنایات، در چند مرحله مواضع نظامیان و مزدوران سعودی را هدف قرار دادند. با وجود این، مقامات یمنی تاکید کرده اند اگر رژیم سعودی به آتش‌بس پایبند نماند، پاسخی دردناک دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار