آخوندی گفت: یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی که از سوی کانون پرورش فکری دنبال می شود، ترویج فرهنگ قصه گویی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا آخوندی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری یزد در حاشیه سفر یک روزه خود به بافق به تشریح جایگاه و نقش کانون در حوزه فرهنگ و هنر پرداخت و گفت: تنها دستگاه فرهنگی که به صورت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد کانون پرورش فکری با بیش از ۵۰ سال سابقه است.

او شیوه عملکرد این مجموعه را بصورت غیر مستقیم و با هدف پرورش ذوق و استعدادهای فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال دانست و افزود: بیش از ۶۰ فعالیت فرهنگی و هنری به همت مربیان خلاق کانون های پرورش فکری انجام می‌گیرد و مهمترین فعالیت آن قصه گویی است.

آخوندی با بیان اینکه کانون پرورش فکری یزد مدیریت بیش از ۲۲ جشنواره بین المللی قصه گویی را برعهده داشته است، اظهارداشت: بدون شک جریان قصه گویی کشور مدیون مربیان کانون است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری یزد مهمترین میراث شفاهی بشر را قصه و قصه گویی دانست و گفت: خدمتی که قصه به بشر داشته کمتر به آن پرداخته شده و یکی از رسالت‌های کانون حفظ و احیای این میراث گرانبها است.

او با اشاره به برگزاری سومین جشنواره قصه گویی چله انقلاب گفت: این جشنواره با رویکرد قصه‌های بومی و محلی به میزبانی بافق برگزار می‌شود که اشاره به آثار و ابنیه تاریخی شهرستان، وقایع، شخصیت‌ها و مشاهیر آن دارد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار