حجت الاسلام تکیه ای گفت:طرح "خانه من آشپزخانه ارباب" با نگاه به اربعین و خدمت به محبین امام حسین (ع) تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام تکیه ای ،رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم با اشاره به فعالیت ۲۰ کانون خادمیاری رضوی در سطح استان قم به تشریح ویژه برنامه های اربعین حسینی پرداخت و گفت: با توجه به این که امسال به واسطه شیوع کرونا از حضور در پیاده‌روی اربعین محروم هستیم،برنامه‌هایی برای جبران این محرومیت در نظر گرفته شده است.

او  با بیان این که  طرح "خانه من آشپزخانه ارباب" که با نگاه به اربعین سالار شهیدان  و خدمت به محبین و زائرین  امام حسین (ع) تدارک دیده شده است افزود: برای اجرای این طرح تاکنون ده هزار غذا با مشارکت های مردمی تدارک دیده شد و قطعاً این تعداد غذا تا اربعین بیشتر هم خواهد شد.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم ادامه داد: پخش مواد غذایی طرح خانه من آشپزخانه ارباب هم به صورت غذای آماده و هم جیره خشک و در بین نیازمندان خواهد بود.

تکیه ای در ادامه عنوان کرد: یکی از برنامه‌های این روز‌ها برگزاری زیارت عاشورا  و دیدار خادمیاران با علما و خانواده‌های معزز شهدا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خواهد بود.

او گفت: برنامه‌ای که کانون خادمیاری بانوان در نظر دارند سوگواری شهادت امام رضا (ع) است که در طول ده روز برگزار می‌شود و با رعایت کامل اصول و ضوابط بهداشتی و در محیط باز خواهد بود.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم در ادامه گفت: فراخوان مرثیه شعر رضوی با عنوان «الصدیق الشهید» که پایان آن ۲۶ مهرماه خواهد بود یکی دیگر از برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی است؛ نحوه ارسان آثار از طریق پایگاه اینترنتی «شعر هیئت» است.

طرح صدف

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم گفت: با استعانت از حضرت زینب کبری (س) که الگوی استقامت و عفت هستند ، تعویض چادر‌های کهنه با چادر‌های نو برای خانواده‌های نیازمند در قالب طرح صدف اجرا می شود و محرومین از طریق ۳۸ کانون خادمیاری  در محلات مختلف و عمدتاً حاشیه‌ای و فقیرنشین شناسایی شده اند.

او افزود: در قدم اول این طرح ۱۱۰ قواره چادر تعویض شده است، ولی با توجه به مشارکت فعال خادمیاران رضوی که شامل ۳۰۰۰ نفر هستند این مقدار بیشتر هم خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.