معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: دستگاه‌های اجرایی براساس قانون ملزم به مناسب‌سازی اماکن و تسهیل در سطوح دسترسی برای معلولان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا قامتی معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: معلولان در حوزه سد معبر‌ها در حاشیه خیابان‌ها گلایه‌های جدی دارند و مقاومت‌هایی هم می‌شود که در این زمینه همه دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع باید با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

او افزود: با توجه به اینکه نیشابور یک شهر فرهنگی و گردشگری است باید طرح‌های مناسب سازی اماکن گردشگری و زیارتی برای معلولان و فرهنگ‌سازی در این حوزه، نوشتن نکات و مطالب آموزشی در اماکن پرتردد و اتوبوس‌ها به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه تخصیص خاصی برای مناسب‌سازی اماکن و معابر وجود ندارد ادامه داد: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان زمینه‌ای فراهم شود تا شهروندان درک صحیحی از مطالبات معلولان به دست آورند.

قامتی بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۴۱۸ معلول شنوایی و گفتاری در نیشابور وجود دارد که از این تعداد ۵۲۹ نفر زن هستند و عمده مشکلات آنان ناشی از مسائل ژنتیکی و مادرزادی و کمتر به علت حوادث بوده است.

او تصریح کرد: در اداراتی که امکان حضور همیار برای تسهیل در امور مراجعان معلول وجود ندارد باید همکاری‌های لازم برای تسریع در امور این عزیزان صورت گیرد.
 
انتهای پیام/ /ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.