فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۸۱۴ تن چوب قاچاق در ۶ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار مرتضی میزایی فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه بیش از ۸۱۴ تن انواع چوب قاچاق به ارزشی بیش از ۱۶ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست امسال در استان کشف شده است، گفت: این بخش از چوب‌های قاچاقی است که کشف و ضبط می‌شود و حجم اصلی چوب ‌هایی که با قطع غیرمجاز درختان از بدنه جنگل جدا می‌شود مطمئنا رقم بیشتر و بزرگتری است..

او با اعلام اینکه قاچاق چوب ضربه مهلکی بر جان خسته طبیعت سرسبز مازندران است، افزود: ما به عنوان استفاده کنندگان از طبیعت و مواهب الهی هیچگاه رسم رفاقت را با طبیعت رعایت نکرده ایم

سردار میرزایی گفت: ما در حالی از رودخانه‌ها به عنوان شریان حیاتی طبیعت یاد کرده و در کنار آن تفرجگاه ایجاد می‌کنیم که به زباله‌های به جا مانده از حضورمان بی توجه هستیم.

او افزود: ما جنگل را به عنوان ریه و اندام تنفسی طبیعت می‌شناسیم، ولی با بی توجهی نسبت به قطع درختان اقدام کرده و نسبت به عواقب تلخ آن که فرسایش، رانش و در نهایت سیل‌های ویرانگر است توجهی نمی‌کنیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به وجود درختان چند صد ساله در جنگل‌های مازندران این درختان را سرمایه‌ای بدون بازگشت و بدون چایگزین دانست و گفت: باید در افق پیش روی خود زندگی سال‌های آینده را نیز ببینیم و بی رحمانه این سرمایه ملی را هدر ندهیم.

او همچنین قطع غیر کارشناسی درختان را ضربه‌ای جبران ناپذیر به پیکر خسته‌ی جنگل‌های هیرکانی دانست و از مسئولان مربوطه خواست: مجازات‌های بازدارنده و متناسب با جرم، آموزش و توجیه افراد بومی نسبت به خطرات ناشی از قطع غیر کارشناسی درختان، فراهم آوردن بستری برای ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با اوانمندی ساکنین حاشیه جنگل‌ها ا در دستور کار پیشگیری از قطع بی رویه درختان قرار دهند.

سردار میرزایی در پایان افزود: نیروی انتظامی در بخش حفاظت از منابع طبیعی و حفاظت از جنگل‌ها با تمام توان در کنار سازمان‌های ذیربط و نهاد‌های مرتبط به وظایف قانونی خود عمل نموده و در این مسیر از هیچ اقدام بازدارنده‌ای کوتاهی نخواهد کرد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.