دکتر لاری گفت: پیگیر تعطیلی برخی استانها از جمله تهران هستیم تا مصوبه دورکاری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز چهارشنبه ۹ مهرماه در  مازندران با بیان اینکه ۱۵۸ شهر کشور هم اکنون در شرایط قرمز کرونا قرار دارند، گفت: پیگیر تعطیلی تهران در قالب دورکاری هستیم.
 
او با بیان اینکه مازندران پیک شیوع کرونا را طی کرده و شرایط آن هم اکنون پایدار‌تر است، افزود: ۱۰ درصد بستری‌های کرونایی به طور میانگین فوتی است و آمار مازندران از میانگین کشوری کمتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  حضور دانش آموزان در مدارس جدی نبوده و زیر ۱۵ درصد است و الزامی به حضور دانش آموزان در مدارس نیست.

بیشتر بخوانید 

او با بیان اینکه ۵۰ درصد افراد بستری شده دارای بیماری زمینه‌ای بوده و ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا بالای ۶۰ سال بوده اند، افزود: در حوزه کودکان نیم درصد فوتی‌های ۶ تا ۱۸ سال بودند.

دکتر لاری  با اشاره به تجمع صورت گرفته برخی کارکنان کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل، افزود: ایجاد مشکل برای پرداخت کارانه کادر پرستاری و درمانی بیمارستان‌ها به دلیل کاهش درآمد اختصاصی مراکز درمانی بوده است و هزینه‌های بیماران کرونایی نیز بسیار سرسام آور است.

او گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا اضافه کار از کارانه جدا شود تا مجزا از حقوق پرداخت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اقداماتی که برای واکسن کرونا صورت گرفته است، گفت: ایران در جمع ۱۸۰ کشور عضو کوکس  قرار گرفته چرا که بهترین راه دستیابی عادلانه در واکسن سرمایه‌گذاری در مشارکت خرید واکسن است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۶:۳۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
در هنرستان نمونه دولتی آزادی فلسطین شهر تهران یکی از دانش آموزان دوازدهم رشته ماشین ابزار مبتلا به کرونا شده اما مسئولین مدرسه بدون توجه به این موضوع اصرار به آموزش حضوری دارند و حتی در برخی از موارد دانش آموزان را تهدید کرده اند که در صورت عدم حضور در هنرستان نمره آن ها کسر می شود و همه را به اجبار به مدرسه می کشانند