رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با انتقاد از بی محتوایی اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۰، آن را عامل تضعیف نفوذ واشنگتن در عرصه بین‌الملل ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا ابراز امیدواری کرد که دنیا مناظره دلسردکننده و خارج از کنترل میان دونالد ترامپ و جو بایدن را ندیده باشد.

ریچارد هاس در سلسله پیام‌های توئیتری به انتقاد از اولین مناظره انتخاباتی سال ۲۰۲۰ آمریکا پرداخت و گفت این مناظره حرفی برای گفتن نداشت.

این مقام آمریکایی در اولین پیام خود که در اواسط این مناظره منتشر کرد، نوشت اولین مناظره به نیمه خود رسیده است. چیزی ارزشمندی برای نشان دادن یا درس گرفتن وجود ندارد. مشخصا این بحث از کنترل خارج شده است. وی در ادامه با اشاره به پریدن مکرر ترامپ به میان صحبت‌های بایدن گفت: این بحث یا باید تعدیل شود یا میکروفون‌ها باید خاموش شوند تا رئیس جمهور نتواند مدام در میان صحبت بایدن حرف بزند. مردم آمریکا شایسته (مناظره) بهتری هستند.

هاس در ادامه از لفظ «صحنه قلدری» برای توصیف مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن استفاده کرد.

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در پیامی که در خاتمه مناظره منتشر کرد، نوشت: دعا می‌کنم مارشال مک لوهان اشتباه کرده باشد و همه دنیا این مناظره را ندیده باشد. در غیر این صورت آنچه از نفوذ آمریکا در جهان باقی مانده نیز تضعیف می‌شود و انگیزه دموکراسی را به عقب برمی گرداند.

هاس در پیام پایانی خود نوشت: این دلسرد کننده ترین، دلگیرترین و ناراحت کننده‌ترین ۹۰ دقیقه‌ای بود که می‌توانم به خاطر بیاورم. اگر کسی نگران آینده این کشور نبود، اصلا آن را تماشا نمی‌کرد.

نخستین مناظره دو نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بامداد امروز در دانشگاه «کیس وسترن رزرو» شهر کلیوند در ایالت اوهایو برگزار شد. مناظره‌ای که بخش عمده آن را لفاظی‌های ترامپ و بایدن علیه همدیگر تشکیل می‌داد و دو طرف به جای تشریح برنامه‌های چهارساله خود برای حل مشکلات آمریکا، تمام ۹۰ دقیقه مناظره در حال نشانه رفتن به سوی همدیگر بودند.

علاوه بر این مناظره، جو بایدن و دونالد ترامپ ۳۵ روز باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات، دو بار دیگر نیز با هم مناظره تلویزیونی و رودرو خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار