رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل اورژانس استان نداشتن فضای کافی و مناسب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سهیل سلطانی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در جلسه علنی شورای شهر قزوین گفت: در حال حاضر در واحد تریاژ تلفنی اورژانس ۶ نفر مستقر که روزانه به‌طور میانگین پاسخگوی ۳ هزار تماس تلفنی هستند، این در حالی است که فضای اختصاص یافته به اورژانس قزوین بسیار کم است و واحد تجهیزات ما در کانکس مستقر است.

سلطانی افزود: شورای شهر نهادی است که می‌تواند از اورژانس حمایت کند.

او اضافه کرد: زمانی که بیمار با اورژانس تماس می‌گیرد اگر نیاز به راهنمایی باشد راهنمایی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز واحد عملیات وارد و با توجه به نوع حادثه آمبولانس مناسب اعزام می‌شود.

وی افزود:: در حال حاضر اورژانس فقط یک اتوبوس آمبولانس و ۷ آمبولانس سالم دارد و می‌تواند انتقال دو مریض را همزمان پوشش دهد، اما فضای نگهداری آمبولانس‌ها مناسب نیست به طوری که قرار گرفتن آمبولانس‌ها زیر آفتاب در طول روز باعث استهلاک خودرو می‌شود.

وی تأکید کرد: برای انتقال بیماران در مناطق صعب‌العبور یک هلی‌کوپتر اجاره شده است که ماهی صد میلیون تومان برای آن پرداخت می‌شود اگر چه با حمایت اورژانس کشور توانایی خرید آن هست، اما به علت نداشتن زمین استاندارد برای فرود فعلا هلی کوپتر خریده نمی شود .

رییس اورژانس قزوین، هزینه هر ساعت پرواز را ۱۹ میلیون تومان بیان کرد و گفت: این میزان از ماه آینده به ۳۸ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

سلطانی تأکید کرد: در حال حاضر در مرکز شهر پایگاه اورژانس نداریم و نسبت به برنامه توسعه ۵ پایگاه کمبود داریم، در محله مولوی دو پایگاه داریم تا بتوانیم مناطق اطراف آن را پوشش دهیم، اما با توجه به شرایط ترافیکی در خیابان سپه نیاز به تأسیس پایگاه داریم، ولی زمین مناسبی وجود ندارد.

سلطانی اظهار کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته هزینه تأسیس ساختمان را اورژانس کشور تقبل کرده است و در حال حاضر تنها مشکل ما زمین است، امیدواریم با حمایت شورای شهر و شهرداری بتوانیم زمین مناسبی داخل شهر برای پایگاه اورژانس در نظر بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار