سخنگوی صنعت برق کشور نسبت به دستکاری کنتور به منظور کاهش بار مالی قبوض برق هشدار داد.

هشدار درباره دستکاری کنتورهای برقمصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خبری مبنی بر دستکاری کنتورهای برق برخی از ادارات به منظور کاهش بار مالی قبوض برق، گفت: در واقع هرگونه دستکاری کنتور برق از مصادیق سرقت یا کلاهبرداری بوده و برحسب تشخیص دادگاه مجازات‌هایی برای مجرمان در نظر گرفته می‌شود.

او ادامه داد: اگر به شرکت توانیر صحت دستکاری کنتور برق محرز شود قطعا برخورد و جریمه های سنگینی اعمال می کند.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: ما در کشور در حال حاضر کنتورهای خراب بسیاری داریم ولی اگر موضوع دستکاری کنتور توسط ماموران توانیر محرز شود طبق قانون برخورد می کنیم  چرا که این کار به راحتی قابل شناسایی است.


بیشتر بخوانید

رجبی مشهدی گفت: اگر دستکاری صورت بگیرد هرگونه عواقب آن به عهده مشترکان خواهد بود و در صورتی که لوازم برقی مورد استفاده در منزل و تجاری نیز دچار آسیب شود، از شمول پرداخت بیمه خارج می‌شود و خسارت به آنها تعلق نمی‌گیرد. سالیانه در کشور حدود یک میلیون کنتور برق جهت رفع فرسودگی  تعویض می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، قبوض برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۹:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
وای بر آن روزی که ادارات و سازمان های دولتی کنتور خود را دستکاری کنند
دیگر از مردم عادی چه انتظاری هست ؟ آیا اداره ای که کنتور خودش را جهت رسیدن به منافع دستکاری کند می تواند مردم عادی کوچه و برزن را از این کار منع و یا جریمه کند ؟ ایا چنین اداره می تواند حافظ بیت المال باشد ؟
هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
Iran (Islamic Republic of)
حراست
۰۸:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
چگونه است که کنتور اداره برق یکی از شهرستانهای استان اصفهان دستکاری شده است حالا یا به دلیل کاهش هزینه های جاری یا به دلیل کسب رتبه برتر مصرف ! یا به هر دلیل دیگر و هیچ برخوردی با مدیر برق شهرستان نمی شود؟اموری که باید خودشان در شناسائی دستکاری های کنتور پیشرو باشند خودشان دستکاری میکنند. فساد مدیران کی باید بررسی و برخورد گردد؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی صفاوردی
۲۰:۲۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
من یه سوال دارم این سارقهایی که آقای سخنگو میگه کی میگیرن یا برخورد میکنن ما الان داریم میبینیم مورد مشابه دستکاری توسط مسیولین بجای برخورد از خدماتی به رسمی تبدیل وضعیت میشن اخه حرف تا کی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی.م
۰۸:۳۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
تلویزیون من سوخت بر اثر نوسانات برق که به اداره برق مراجعه کردم و خودشون هم تاکید کردن که برق نوسانات داره و از طرح بیمه که توسط وزیر گوش فلک رو کر کرده بود خواستم استفاده کنم گفتند این دروغی بوده که الحمدالله هیچ وقت راست نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
(دستکاری کنتور‌های برق به مصداق سرقت است)پس افزایش یواشکی وزیر پوستی بهای برق به صورت ماهانه واعلام نشده دزدی محسوب نمی شود ویا حساب کردن قیمت برق مصرفی با فرمول من دراوردی به صورتی که یک بار در میان باری کل مصرف برق را حساب می کنی وبعد همین مصرف را دراوج باری جریمه می کنی ودر کم باری هم منت سر مردم می گذاری این مصداق دزدی نیست
آخرین اخبار