معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۴ هزار واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های هدف به طور رایگان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه توزیع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گروه‌های هدف که به صورت رایگان واکسن آنفلوآنزا دریافت می‌کنند شامل مادران باردار پرخطر، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی با اولویت بیماران دیالیزی، گیرندگان پیوند و بیماران مبتلا به بدخیمی، مبتلایان به تالاسمی ماژور و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی به ویژه افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

او افزود: حدود شش هزار دوز از این تعداد واکسن آنفلوآنزا در بهزیستی، خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری از کودکان معلول و عقب مانده ذهنی توزیع می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پنج هزار واکسن آنفلوآنزا در بین زندان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود.
 

بیشتر بخوانید


قلیان بیان کرد: توزیع این واکسن‌ها برای بیماران خاص با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان‌های منتخب قائم (عج)، اکبر، منتصریه و دکتر شیخ مشهد صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا در پاییز امسال با توجه به خطر تداخل و همزمانی این بیماری با پاندمی کرونا از اهمیت به سزایی برخوردار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بر اساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد واکسن ارسالی از سال‌های گذشته بیشتر است و گروه‌های هدف مشمول واکسیناسیون آنفلوآنزا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای دریافت واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.