تهیه‌کننده برنامه‌های اسرائیل شناسی شبکه العالم:

نشان می‌دهیم که پایه رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت هم سست‌تر است

«العین الاسرائیلیه» و «غیاهب الکیان» دو برنامه با موضوع اسرائیل شناسی هستند که با هدف نمایش حقیقت سیاست‌های این رژیم غاصب پخش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی که عموم رسانه‌های جریان اصلی، از انتشار اخبار واقعی از درون زندگی و بحران‌های داخلی پیش روی رژیم صهیونیستی و ساکنان آن خودداری کرده و تنها در پی ترسیم دروغین چهره‌ای مقتدر و مستحکم از رژیم صهیونیستی هستند، رسانه‌های خط مقاومت به ویژه شبکه‌های برون مرزی ایران، چون پرس تی وی و العالم، با استناد به منابع داخلی این رژیم و بدون تکیه به مستندات و استدلال‌های فرامتنی، متن رویداد‌ها و تحولات رژیم صهیونیستی را بازخوانی و کاملاً شفاف و بی روتوش پیش روی مخاطبانشان قرار می‌دهند.

شکی نیست که اسرائیل شناسی از جنبه لزوم شناخت دشمن و نقاط قوت و ضعف آن، از جمله مقولات و اسباب و لوازم مهم حضور در میدان جنگ نرم و نبرد رسانه‌ای با استکبار است. به همین دلیل از همان ابتدا که شبکه العالم پا به عرصه شبکه‌های عرب زبان منطقه نهاد، به واسطه اهمیت موضوع و تهدید محسوب شدن همیشگی رژیم صهیونیستی در معادلات منطقه ای، تهیه و پخش برنامه‌ای با این موضوع را مورد توجه قرار داد.

«العین الاسرائیلیه» عمری طولانی دارد. برنامه‌ای که نه تنها در زمان شروع به کار، در فضای شبکه‌های عرب زبان مشابه و نظیر نداشت، هم اکنون نیز ندارد. «غیاهب الکیان» هم دیگر برنامه شبکه العالم با همین رویکرد کلی است که از منظری دیگر به افشای نشانگان فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون می‌پردازد. هر دوی این برنامه‌ها توسط دفتر شبکه العالم در لبنان تولید می‌شوند.

برای شناخت بیشتر این دو برنامه و تاثیراتشان با محمد پیشگر، تهیه کننده آن‌ها به گفت و گو نشستیم؛

تهیه کننده برنامه «العین الاسرائیلیه» شبکه العالم گفت: وقتی مخاطبان ما از طریق برنامه «العین الاسرائیلیه» با ضعف‌های رژیم صهیونیستی آشنا می‌شوند، به این نکته خواهند رسید که بنیاد رژیم صهیونیستی از خانه (تار) عنکبوت ضعیف‌تر است.

محمد پیشگر با بیان اینکه در شبکه العالم، با برنامه العین الاسرائیلیه و برنامه غیاهب الکیان به بررسی مستند وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی و چالش‌هایی که در مقابل آن قرار دارد می‌پردازیم، گفت: برنامه العین الاسرائیلیه به صورت هفتگی و به مدت ۲۵ دقیقه روی آنتن می‌رود که در هر قسمت آن پنج یا شش موضوع در قالب گزارش‌های مستند در خصوص نحوه برخورد رژیم صهیونیستی با فلسطینیان و پاسخ‌هایی که از محور مقاومت دریافت می‌کند، مطرح می‌شود. همچنین این برنامه بحران‌های سیاست خارجی این رژیم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

تهیه کننده شبکه العالم در خصوص رویکرد اصلی این برنامه اظهار کرد: در حقیقت در برنامه العین الاسرائیلیه تلاش داریم ساختار فکری اشغالگران صهیونیست را در خصوص موضوعات مختلف به ویژه موضوع فلسطین و نیز مقاومت لبنان و محور مقاومت و حتی ایران به روایت خودشان به تصویر بکشیم. به بیان دیگر با استفاده از منابع مستند نشان می‌دهیم که نحوه تفکر صهیونیست‌ها نسبت به مردم فلسطین و حزب الله لبنان و ایران چگونه است.

وی ادامه داد: در گزارش‌هایی که توسط منابع خبری و تلویزیون‌های رژیم صهیونیستی تهیه می‌شود، نقاط ضعف ساختاری اسرائیل در مقابله با مشکلات و چالش‌هایی که این رژیم به آن گرفتار است، دیده می‌شود. بر همین اساس ما این بحران‌ها و معضلات را که کم هم نیست، استخراج کرده و از زبان خود آن‌ها این نقاط ضعف را به تصویر می‌کشیم. سپس در هر برنامه از طریق گفت و گو با کارشناسان و تحلیلگران خبره در خصوص رژیم صهیونیستی، به بحث و بررسی این چالش‌ها می‌پردازیم.

 رژیم صهیونیستی از چه می‌هراسد؟

پیشگر افزود: در رصد برنامه‌های مختلف تلویزیون رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیدیم که آن‌ها به شدت از قدرت ایران می‌هراسند و این واهمه در نظر تحلیلگران و کارشناسان اسرائیلی کاملاً آشکار است. آن‌ها توانایی‌های ایران و سایر اضلاع محور مقاومت اسلامی ملت‌های منطقه به ویژه در کشور‌های لبنان، عراق و یمن را می‌دانند که عاملی اساسی برای نابودی اسرائیل خواهد بود.

این تهیه‌کننده تأکید کرد: این موارد که ما آن‌ها را در برنامه العین الاسرائیلیه انعکاس می‌دهیم، چالش خارجی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و جدای از بحران‌هایی است که از درون برای تل آویو مشکل ساز شده است.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه برنامه العین الاسرائیلیه استناد‌های بسیاری به تصاویر تلویزیون‌های رسمی رژیم صهیونیستی دارد، اظهار کرد: وقتی مخاطبان در جهان عرب با این ضعف‌های رژیم صهیونیستی آشنا می‌شوند، به این نکته خواهند رسید که خانه رژیم صهیونیستی از خانه (تار) عنکبوت ضعیف‌تر است.

«غیاهب الکیان» نمایی از درون بیمار رژیم صهیونیستی

پیشگر، گریزی به برنامه دیگری که در شبکه العالم تولید می‌شود، هم زد و گفت: درباره وضعیت درونی رژیم صهیونیستی در برنامه غیاهب الکیان بر بحران‌های داخلی درون جامعه صهیونیست‌ها تمرکز داریم و از جمله آن‌ها بحث شیوع مصرف و عوارض مواد مخدر، مشکلات اقتصادی، پرونده تبعیض‌های نژادی، طبقاتی و سایر چالش‌های بحران ساز درون این رژیم را نشان داده و انتشار می‌دهیم.

این تهیه کننده شبکه العالم با بیان اینکه در هر قسمت از این برنامه از گزارش‌ تلویزیون‌های اسرائیلی استفاده می‌کنیم، گفت: اساس کار ما استفاده از اطلاعاتی است که خود آن‌ها افشا می‌کنند.

وی ادامه داد: عمر برنامه در حدود دو سال و نیم است و در هر قسمت از برنامه پنج تا شش موضوع روز جامعه صهیونیستی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

این کارشناس لبنانی اضافه کرد: غیاهب الکیان برنامه‌ای راهبردی و مهم است؛ چرا که نشان می‌دهد یهودیانی که از سراسر جهان به فلسطین آمده اند، درگیر چه بحران‌ها و مشکلاتی و هستند. برای نمونه تجاوزها، تبعیض و درگیری‌های شدیدی را که در داخل رژیم صهیونیستی است، به تصویر می‌کشیم که میان یهودیان شرقی (میزراحی)، یهودیان غربی (اشکنازی) و مهاجران اتیوپیایی (فالاشه) به وضوح دیده می‌شود. از طرف دیگر آمار جرم و جنایت و تجاوز و باند‌های مافیایی و ... به سرعت بالایی در داخل رژیم صهیونیستی در حال افزایش است، اما در رسانه‌های جهان انعکاس ندارد.

پیشگر ادامه داد: آنچه بیان شد جدای از رشد شدید بیکاری و فقر فزاینده در میان صهیونیست هاست و اعتقاد دارم که این موارد در آینده رژیم صهیونیستی بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود؛ چرا که وقتی زندگی در فلسطین اشغالی سخت باشد صهیونیست‌ها از فلسطین به خارج مهاجرت می‌کنند.

تهیه کننده برنامه غیاهب الکیان تاکید کرد: آشنا کردن افکار عمومی با وضعیت وخیم درون رژیم صهیونیستی به این دلیل دارای اهمیت راهبردی است که ملت‌های آزاده با ضعف ساختاری رژیم صهیونیستی آشنا شده و بدانند این رژیم به آسانی قابل محو شدن است. بنابراین با توجه به استقبال بالا از این برنامه ها، معتقدم ما توانسته ایم به رسالت رسانه‌ای خود عمل کنیم.

این کارشناس رسانه در خاتمه تصریح کرد: هیچ برنامه ای مشابه العین الاسرائیلیه و نیز غیاهب الکیان در جهان عرب وجود ندارد. شاید برخی رسانه‌ها خبر‌هایی را به صورت موردی آن هم به ندرت انتشار دهند، اما برنامه‌ای که در قالب یک بسته هفتگی با جزئیات کامل بر همه بحران‌های داخل رژیم صهیونیستی تمرکز کند و زوایای آن را از نظر کارشناسان مورد بررسی قرار دهد، تاکنون وجود نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار