یکی از مشکلات پیش روی جامعه هدف معلولان بحث اشتغال است و رعایت قانون اختصاص سه درصد استخدامی معلولان در دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان به مناسبت روز جهانی ناشنوایان به رسانه‌ها گفت: یکی از مشکلات پیش روی جامعه هدف معلولان را بحث اشتغال مطرح کرد و رعایت قانون اختصاص سه درصد استخدامی معلولان در دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد.

او افزود: استفاده بیش از پیش ظرفیت جامعه هدف بهزیستی در مشاغل خاص می‌تواند مقدمه حضور این قشر و زمینه ساز فعالیت‌های اجتماعی آنان در جامعه باشد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان اذعان داشت: شنوایی از حیاتی‌ترین توانایی‌های حسی است که بی توجهی به آن بسیاری از توانایی‌های انسان برای سازگاری با محیط را تحت الشعاع قرار می‌هد که می‌توان با آموزش و پرورش مطلوب این محدودیت را به فرصت تبدیل و امکان حضور یک فرد کم‌شنوا و ناشنوا را در جامعه مهیا کرد.

 علیرضا ایزدپور بیان کرد: سه انجمن ناشنوایان در شهرستان‌های سمنان شاهرود و دامغان فعال و بازوان توانمند بهزیستی در امر خدمت رسانی به جامعه هدف استان هستند.

او ابراز داشت: یکی از مطرح‌ترین گروه‌های افراد دارای معلولیت حسی کم‌شنوایان و ناشنوایان هستند که روز جهانی ناشنوایان فرصتی است که نگاه ویژه به آنان داشت.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: یکهزار و ۸۴۶ نفر ناشنوا و کم‌شنوا شامل ۷۸۷ زن و یکهزار و ۵۹ مرد تحت حمایت و بهره‌مند از خدمات بهزیستی استان هستند.

شعار هفته کم‌شنوایی و ناشنوایی در سال ۲۰۲۰ «شنوایی برای زندگی: اجازه ندهید کم شنوایی محدودتان کند» تعیین شده است.

۳۰ سپتامبر روز جهانی ناشنوایان است و تاکید سازمان جهانی بهداشت امسال بر مداخلات به موقع و مؤثری است که بتوان بر اساس آن اطمینان حاصل کرد افراد دارای اختلال کم‌شنوایی قادر به دستیابی به همه قابلیت‌های اصلی زندگی خود در تمام ابعاد باشند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.