مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۷۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۴۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۲۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه از مرز جلفا تردد کرده اند.

او با بیان اینکه در نیمه نخست امسال تردد کامیون‌های ایرانی ۲۴ درصد در مرز نوردوز و ۸۸ درصد در مرز جلفا نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است، گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۴۸۵ هزار و ۳۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی وخروجی از این مرز ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۱۷۴ هزار و ۴۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

علیزاده با اشاره به اینکه میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از مرز نوردوز ۱۶ درصد و میزان صادرات از مرز جلفا ۱۹۸ درصد افزایش داشته است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرز‌ها میزان تردد مسافر ۳۵ هزار و ۳۰۰ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۹۵ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار