معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس گفت: دولت با حذف قیمت زمین و کاهش نرخ سود تسهیلات ۱۸ به ۱۲ درصد از طرح مسکن اقدام ملی حمایت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رسول پروری معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس درباره حمایت‌های دولت از این طرح گفت: حذف قیمت زمین در تولید مسکن کمک شایانی به این طرح کرده است؛ افزون بر این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با بهره ۱۸ درصد از دیگر اقدامات دولت به شمار می‌رود.

او با بیان کاهش نرخ تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن از ۱۸ به ۱۲ درصد افزود: حذف واسطه‌های مصالح ساختمانی و خرید مستقیم از تولیدکننده به انبوه‌ساز از اقدامات مطلوب دولت در طرح اقدام ملی مسکن است.

معاون بنیاد مسکن استان فارس همچنین عنوان کرد: عمده کارکرد این طرح تامین مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر با مسوولیت بنیاد مسکن است؛ اما پیشنهاد شده است که در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز اقدام شود؛ هم‌اکنون در منطقه میانرود شیراز ۴۸۰ واحد در قالب این طرح درنظر گرفته شده؛ هرچند بارگذاری شیراز عمدتا در شهر صدرا انجام شده است.

او، به ظرفیت‌های ثبت نام شده فارس در این حوزه اشاره کرد و عنوان داشت: در مجموع تاکنون ۱۶هزار ۶۶۶ متقاضی دراستان فارس ثبت نام صورت گرفته است، ۶ هزار ۵۱۱ نفر از استعلام سه گانه اول عبور کرده‌اند، از این تعداد در ۱۶ شهر برای ۲ هزار ۲۰۹ واحد افتتاح حساب در بانک مسکن انجام شده و یک هزار و ۹۸۹ نفر نیز آورده اولیه معادل حداقل ۴۰ میلیون تومان ارائه کرده‌اند؛ براین اساس سرجمع واریزی کل استان فارس هم‌اکنون معادل ۹۵ میلیارد تومان است.

پروری با تاکید بر ضرورت تولید مسکن در کشور ابراز داشت: این صنعت بعد از صنعت نفت با ۳۵ درصد ایجاد اشتغال، جایگاه مهمی در چرخاندن چرخ اقتصاد دارد و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با ۳۰۰ شغل در ارتباط است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به استقبال از طرح اقدام ملی مسکن در فارس، اظهار کرد: میزان تقاضای موثر در جنوب فارس بیش از شمال این استان است؛ در مناطق شمالی ساخت‌وساز‌ها به نرخ کمتری ارائه می‌شود؛ اما در مناطق جنوبی فارس قیمت زمین و مسکن رشد بسیاری داشته است.

او همچنین درباره احتمال افزایش نرخ برای تامین مسکن در این طرح بیان کرد: دولت این اجازه را به انبوه‌ساز داده است که براساس افزایش نرخ مصالح بیش از ۲۰ درصد و با تایید شورای مسکن استان افزایش قیمت صورت گیرد؛ اما امیدواریم قیمت و نرخ مسکن دستکم در دوران ۶ ماهه یا یکساله ثابت بماند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس گفت: تاکنون در شهرستان‌های خنج، عملیات اجرایی برای ۱۰۰ واحد و در لار با ظرفیت ۱۶۴ واحد آغاز شده است و مردم تا پایان امسال شاهد استقرار کارگاه‌های ساختمانی اقدام ملی مسکن هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.