گلپایگانی گفت: هیچ پروانه‌ ساختی در تهران خلاف ضوابط و مقررات طرح تفصیلی صادر نمی‌شود و صدور پروانه ساخت کاملا به صورت سیستمی است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران دقایقی پیش در برنامه چاپ اول اظهار کرد: هیچ پروانه‌‌ ساختی در تهران خلاف ضوابط و مقررات طرح تفصیلی صادر نمی‌شود و صدور پروانه ساخت کاملاً به صورت سیستمی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه طرح تفصیلی بازنگری شده است، گفت: یکی از اقدامات ما بازنگری طرح تفصیلی است که با یکی از دانشگاه‌های کشور روش‌های بازنگری را آغاز کردیم و قصد داریم آسیب شناسی طرح تفصیلی را از دیدگاه‌های مختلف بررسی کنیم.


بیشتر بخوانید


وی افزود: از نظر بنده شهر تهران در یک پهنه بی نظیر جغرافیایی قرار گرفته است، تحولاتی که در حوزه کالبد شهر طی ۲۰۰ سال رخ داده از یک برنامه منسجم برخوردار نیست. با بررسی‌های انجام شده بر روی ۸ هزار پرونده شهرسازی و معماری، مشخص شد ۷۰ تا ۷۵ درصد تصمیمات شورای معماری خلاف مقررات و مصلحت شهر بوده است.

گلپایگانی خاطر نشان کرد: در شهر تهران و نظام برنامه ریزی به جرأت نمی‌توان گفت که متولی شهرسازی شهرداری‌ها هستند، شهرداری عمدتا به عنوان مجری مسئولیت دارد، البته از دهه ۷۰ در تهیه طرح‌های تفصیلی شهرداری با وزارت راه و شهرسازی همکاری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار