رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از ارسال ۲۲۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی به مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی یوسفی رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران درباره توزیع تجهیزات سرمایه‌ای به مراکز دانشگاهی سراسر کشور طی ۶ ماه سال جاری، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های سرمایه‌ای توزیع شده بر اساس اطلاعات تجمیعی مربوط به اولویت‌های اعلامی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مطابق لیست قرارداد‌های فروش منعقد شده با مراکز درمانی صورت گرفته است.

یوسفی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۹۵۰ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی برای مراکز درمانی ارسال شده است، افزود: ۲۲۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی برای مراکز درمانی دولتی ارسال کرده‌ایم که با توجه به بروز کرونا در کشور بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

رییس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران یادآور شد: با توجه به نیاز بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه کووید ۱۹ تعداد یک هزار و ۲۰۱ تخت ICU و CCU، یک هزار و ۶۰۰ پمپ سرم و پمپ سرنگ نیز در طی ۶ ماه گذشته برای مراکز درمانی ارسال شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.