مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: طبق آمار ۲۸ هزار و ۳۴۱ نفر در استان تهران برای اولین بار به صف داوطلبان اهدای خون پیوستند.

محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریور تعداد ۱۷۵ هزار و ۸۲۳ نفر از مردم تهران به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کرده که از این تعداد ۱۴۲ هزار و ۵۷۹ نفر موفق به اهدای خون برای نجات جان بیماران شدند.

او گفت: در شش ماه اول امسال تعداد ۱۳۵ هزار و ۵۰۳ نفر از اهداکنندگان خون را مردان و ۷ هزار و ۷۶ نفر را نیز بانوان تشکیل داده اند که سهم اهداکنندگان مستمر، ۶۵ هزار و ۸۵۵ واحد اهدای خون بوده است در حالی که ۴۷ هزار و ۷۹۸ نفر از اهداکنندگان در گذشته سابقه انجام این جز افراد با سابقه محسوب می‌شوند.

او با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۳۴۱ نفر نیز برای اولین بار به صف داوطلبان اهدای خون پیوستند، افزود: در شش ماه ابتدای امسال ۳ هزار و ۲۸۲ نفر پلاکت و یک هزار و ۵۴۷ نفر از بهبود یافتگان کووید ۱۹ نیز با اهدای پلاسما به نجات جان بیماران کمک کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار