یک بال حواصیل خاکستری و یک حلقه مار دستی پس از تیمار در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در طبیعت رها شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک بال حواصیل خاکستری و یک حلقه مار دستی که به علت صدمات بدنی وضعف ناشی از زنده گیری برای درمان به نقاهتگاه حیات وحش استان بوشهر منتقل شده بودند، پس از اقدام‌های درمانی و گذراندن دوره نقاهت، با موفقیت در زیستگاه مناسب رها سازی شدند.
فرهاد قلی نژاد افزود: حواصیل خاکستری، پرنده‌ای آبچر از خانواده حواصیلیان و از راسته لک‌لک‌سانان و بومی نواحی معتدل اروپا، آسیا و همچنین بخش‌هایی از آفریقاست و در تابستان می‌توان آن را حتی در داخل مدار قطب شمال و حاشیه سواحل نروژ نیز مشاهده کرد.

او ادامه داد: اندازه این گونه ۹۰ سانتیمتر است و از حواصیل‌های دیگر به وسیله اندازه بزرگ، سطح پشتی خاکستری، سر و گردن سفید با نوار چشمی پهن و سیاه که تا انتهای کاکل بلندش امتداد پیدا می‌کند، مشخص می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: حواصیل خاکستری مدت‌های طولانی در وسط یا کنار آب بدون حرکت می‌ایستد، در حالی که گردن خود را راست نگاه می‌دارد و یا اینکه سر را بین شانه‌ها فرو می‌برد.

قلی نژاد گفت: این گونه در آب‌های کم‌عمق به شکار ماهی، قورباغه و حشرات می‌پردازد. در عین‌حال ممکن است پستانداران کوچک، خزندگان، جوجه‌ها و پرندگان کوچکی همچون پاشلک، مرغ باران و جوجه اردک را نیز شکار کند. حواصیل خاکستری به‌هنگام شکار بی‌حرکت می‌ایستد و یا شکارش را به‌آهستگی تعقیب می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.