جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: در چالش کرونا ۷ هزار و ۳۰۰ ایده از سوی بسیجیان برای حل بحران جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد حسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی در آئین رونمایی از گنجینه شهدای دانشجو که امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: نقش آفرینی دانشجو و پیوند حیات بخش دانشجو با انقلاب از سال ۱۳۳۲ با خیزش استقلال خواهی و کمک به نهضت امام خمینی شروع شد. در طول انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب یکی از قشر‌های بسیار تاثیرگذار در تحقق نظام اسلامی، دانشجو و دانشگاهیان بودند.

سردار سپهر افزود: بخش قابل توجهی از فرماندهان دفاع مقدس، دانشجویان ما بودند که افتخار بزرگ برای مسئولان حوزه دانشجویی و دانشگاه‌هاست. لایه نخبگی و خواص در مدیریت و راهبری دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای داشته است.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: در ۴۰ سالگی انقلاب شاهد حضور پررنگ و مفید دانشجویان و حضور در نقاط عطف انقلاب بوده ایم. شهدای دانشجو مایه مقبولیت بخشی به نظام و قوام حوزه‌های عرصه حیات اجتماعی در این مدت بوده اند.

سردار سپهر با بیان اینکه از همت این گروه بهره‌ها برده ایم، افزود: یکی از مواهب کار در دانشگاه‌ها، شکل گرفتن بسیج دانشجویی بود که با نگاه آرمانی امام خمینی (ره) رسالت بسیج دانشجویی مشخص شد.

او با بیان اینکه تزکیه تربیت، تعلیم و مهارت جزو مولفه‌های تعالی بشر هستند و بسیج دانشجویی در این عرصه‌ها نقش مهمی دارند، گفت: بسبج دانشجویی در این رابطه نقش راهبردی برای تربیت و مهارت افزایی دانشجویان داشته است. در اقشار ۲۲ گانه بسیج، نقش استادان بسیج دانشجویی در تحقق انقلاب اسلامی، بسیار مهم است.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود: از وزیر علوم درخواست داریم برای ایجاد زمینه و بستر فعالیت‌های بسیج دانشجویی، حمایت‌ها را بیشتر کنند.

سردار سپهر درباره ۳ ماموریت بسیج دانشجویی گفت: شناخت صحیح چالش‌ها و ایجاد فضای انتقادی و امید بخشی، جزو ماموریت‌های اصلی بسیج دانشجویی است.

او بیان کرد: در چالش کرونا، حدود ۷ هزار ۳۰۰ ایده از سوی بسیجیان برای حل بحران جمع آوری شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار