مسئول جمعیت خیریه امام حسن بیرجند از اجرای طرح مهر و ماه برای دانش آموزان حاشیه شهر بیرجند خبر داد.

موسوی مسئول جمعیت خیریه امام حسن بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: طرح مهر و ماه یکی از طرح ‌های جمعیت خیریه امام حسن بیرجند برای دانش آموزان حاجی آباد و چهکند است.

او افزود: در این طرح برای هر دانش آموز یک پشتیبان تحصیلی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انتخاب شده است.

موسوی عنوان کرد: در طرح مهر و ماه که با هدف تکمیل آموزش ‌های تحصیلی انجام می‌شود، دروس توسط پشتیبانان بودجه بندی شده و هر ۲ هفته یک آزمون تعیین سطح برگزار می‌شود.

مسئول جمعیت خیریه امام حسن بیرجند اظهار کرد: در این طرح تلاش می‌شود تا بخش‌ هایی از دروسی که دانش آموزان در آن مشکل دارند مشخص و با کمک پشتیبان‌ ها رفع شود.

درختان جادویی طرحی برای کتابخوانی

او تصریح کرد: درختان جادویی عنوان یکی دیگر از طرح ‌های جمعیت خیریه امام حسن بیرجند است که با هدف آشنایی دانش آموزان با کتابخوانی اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


موسوی ادامه داد: در طرح درختان جادویی، اول هر ماه به دانش آموزان محروم کتاب ‌های غیر درسی با رویکرد خودشناسی، خداشناسی و معرفت شناسی داده می‌ شود تا دانش آموزانی که به واسطه مشکلات مالی توان خرید کتاب را ندارند از کتابخوانی محروم نمانند.

مسئول جمعیت خیریه امام حسن بیرجند با اشاره به ایجاد گروه های جهادی دانش آموزی با هدف سهیم شدن دانش آموزان در رفع مشکلات محله و مدرسه افزود: در این طرح ،دانش آموزان مناطق محروم گروه بندی می ‌شوند و گروه‌ های جهادی دانش آموزی ایجاد می‌شود.

او  همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری یک مستند مسابقه، توسط  جمعیت جمعیت خیریه امام حسن بیرجند خبر داد و گفت: این مستند مسابقه با همکاری مرکز جامع خانواده و مجموعه اجتماعی سپاه برگزار خواهد شد.

موسوی بیان کرد: در این مستند مسابقه از گروه‌ های مردمی در محلات حاشیه نشین برای رفع مشکلات خانواده ‌های درگیر اعتیاد و معضلات ناشی از آن دعوت می ‌شود.

مسئول جمعیت خیریه امام حسن بیرجند تصریح کرد: برای این مستند یک پروسه ۶ تا ۷ ماهه در نظر گرفته شده است و اکنون در مرحله برنامه ریزی هستیم.

او اظهار کرد: تا زمانی که مردم نسبت به آسیب‌ های اجتماعی بی تفاوت باشند نمی‌توانیم در حل این معضلات قدمی برداریم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.