دانشمندان مؤسسه پترزبورگ، شیوه‌ای جدید را برای درمان کرونا پیشنهاد کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان موسسه تحقیقات فوریت‌های پزشکی پترزبورگ شیوه‌ای جدید و غیرمعمول را برای درمان مبتلایان به بیماری کرونا (کووید-۱۹) پیشنهاد کرده اند.

دانشمندان این مؤسسه در شیوه پیشنهادی خود به دستاورد‌های پژوهشی چینی استناد کرده اند و معتقدند که کووید-۱۹ می‌تواند شبیه مسمومیتی باشد که سبب افزایش میزان آهن آزاد در خون می‌شود.

دانشمندان دانشگاه سیچوان چین کشف کرده اند ویروس کرونا ذرات آهن را از هموگلوبین خارج می‌کند، همین مسئله سبب آسیب به بسیاری از بافت‌ها و اندام‌ها شده و باعث لخته شدن و آسیب به عروق خونی می‌شود.

به گفته این متخصصان، این روند شبیه مسمومیت همولیتیک است که به گلبول‌های قرمز خون که اکسیژن را منتقل می‌کند، آسیب می‌رساند.

در همین ارتباط، سرگئی نیتسوف، از اعضای آکادمی روسیه گفت: اگر این فرضیه تأیید شود، می‌توان با استفاده از مواد پاکسازی بدن از آهن آزاد، امکان درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا را فراهم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۴:۴۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
بنده خدا طب اسلامی که خیلی قبل تر از این روس‌ها پیشنهاد حجامت داده بود.
من دکتر نیستم
شنیدم و می گم
می گن ویروس سرما خوردگی چیزهایی که برای بدن ضرر داره رو از بدن جدا و از طریق خون و حالا اخلاط یا هر جور دیگه ای دفع می کنه. ولی کرونا هم ویروس سرماخوردگی هست ولی حالا یا جهش یافته یا هر چی این کار رو با چند برابر سرعت انجام میده و چنانچه بدن دارای سموم زیادی باشه برای این حجم دفع کم میاره. درمانش می گفت حجامت خون است. حالا این که این نظریه صادر شده از طرفدار طب اسلامی درسته یا نه باید یک تیمی بدون تعصب و عداوت نسبت به سایر طب ها بررسی کنند این مطلب هم داره به نوعی به همین موضوع اشاره می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
بايد به اين ويروسا بگيم ويروساي شاخكدار چون روشون پر از شاخكه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
خدا کنه همین طور باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
تا بینیم
Iran (Islamic Republic of)
شگفتانه !
۲۰:۵۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
يكي از راههاي جلوگيري از شيوع ويروس كرونا قرار گيري در معرض آتش ذغال يا چوب است ... كمي نفس كشيدن در شرايط عادي و در هواي آزاد و كنار آتش سيستم دفع ويروس كويد -19 كه بشدت از آتش و دود گريزان است اتفاق مي افتد و سرعت بهبودي افراد را تسريع ميكند . آتش گرفتن نيويورك بصورت عمدي بدليل همين ماجرا بوده است كه بكلي شهر از ويروس پاك شود و يا افراد درگير با اين روش بهبودي حاصل شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
بنظرم تا حدی درست باشد چون من خودم کمبود اهن دارم وکرونا گرفتم که از حد یک سرما خوردگی برایم ضعیف تر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
این ویروس چینی ساخته شده چین کمونیستی هست و چین راه درمانشو خوب می داند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
خب ؟
آخرین اخبار