یک قاضی منطقه‌ای آمریکا به طور موقت دستور اجرایی رئیس جمهور این کشور مبنی بر ممنوعیت دانلود برنامه تیک‌تاک را لغو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، کارل نیکولز، قاضی منطقه‌ای آمریکا دیروز یکشنبه تصمیم گرفت به طور موقت دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت بارگیری [دانلود] برنامه اشتراک ویدئو تیک تاک را لغو کند.

این حکم تنها چند ساعت قبل از اجرای این ممنوعیت صادر شد. قرار بود ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن از روز یکشنبه ۱۱ و ۵۹ دقیقه شب به اجرا در آید.

با این حال قاضی از توقف کامل این برنامه و محدودیت‌های اعمال شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا که قرار است تا ۱۲ نوامبر وضع کاربری آن مشخص شود، خودداری کرد.

روز جمعه، وزارت دادگستری آمریکا از نیکولز خواست تا درخواست تیک تاک برای صدور دستور توقف ممنوعیت دولت ترامپ را رد کند.

در جریان تنش‌های بین پکن و واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا، چند روز پیش دسترسی کاربران آمریکایی به برنامه چینی تیک تاک را مسدود کرد. ترامپ با این اقدام بار دیگر از اهرم فشار برای به تمکین واداشتن چین استفاده کرد؛ اقدامی که خشم پکن را در پی داشت و آن را وادار به واکنش کرد.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران اعلام کرد از شراکت میان «تیک تاک» با شرکت‌های آمریکایی «اوراکل» و «وال‌مارت» استقبال می‌کند.

همچنین پایگاه خبری نشریه فوربز اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی «اوراکل» و «وال‌مارت» قرار است مالک ۲۰ درصد از سهام تیک تاک شوند. بر اساس اعلام نشریه فوربز، شرکت‌های اوراکل و وال مارت پذیرفته اند تا ۲۰ درصد از سهام تیک تاک را به عنوان بخشی از فعالیت‌ها در زمینه سرمایه گذاری مالی پیش از عرضه عمومی سهام این شرکت خریداری کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار