حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم گفت: مجلس شورای اسلامی در گام دوم انقلاب باید اولین قدمش لغو تمام امتیازات تبعیض آمیز برای نمایندگان مجلس باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم، مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دفترمقام معظم رهبری (مدظله العالی)  طی همایش آغاز سربلندی که امروز صبح در سالن کنفرانس مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، گفت: پژوهش مقدمه اقدام و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است زیرا این بیانیه شناسنامه انقلاب اسلامی است وباید در نظر گرفت هدف و تکیه گاه انقلاب چیست؟

او با اشاره به این که باید کتاب های درسی را ۲۰۳۰ زدایی کنیم، افزود: برای تحقق ۲۰۳۰ سندی طی سال ۲۰۱۵  در سازمان ملل به تصویب رسید که ۱۷ هدف به ظاهر زیبا ولی با مضامین امور کشور‌های غیر اسلامی را دنبال می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم تصریح کرد: من مسئول تغییر جلد کتاب سوم ابتدایی هستم و دفاع می‌کنم، چون تصویر محیط حیاط مختلط را نشان می‌دهد، و این حاکی از نفوذ فرهنگی است.

او ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب از آزادی، آرمان انقلاب و برادری تحریف زدایی کرده است.

مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دفترمقام معظم رهبری (مدظله العالی) با اشاره به این که پایه گذار مردم سالاری دینی در جامعه رهبر انقلاب است، افزود: در اسلام ناب مردم صاحب حق هستند و مسئولان باید پاسخگو باشند.

او تصریح کرد: اهدا ماشین  ۶۰۰ میلیونی به نمایندگان مجلس با این توجیه که می خواهند به مناطق صعب العبور بروند چه معنی می دهد اگر می خواهند به این مناطق بروند از نوع ماشینی که همه مردم منطقه استفاده می کنند بهره بگیرند این ماشین را نباید به نماینده بدهند زیرا خلاف انقلاب و شرع است  در گام دوم انقلاب باید استفاده از بیت المال اصلاح شود و در این زمینه باید شجاعانه وارد میدان شویم بدون این که درگیری سیاسی به وجود بیاید.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم  افزود: مجلس شورای اسلامی در گام دوم انقلاب باید اولین قدمش لغو تمام امتیازات تبعیض آمیز برای نمایندگان مجلس باشد.

او با اشاره به این که گام دوم انقلاب شناسنامه ، بیدار باش  و وحدت جامعه اسلامی است ، گفت: علت بحران در کشور‌های پیشرفته این بوده است که از هفت کارگروهی که برای بیانیه گام دوم  تشکیل داده اید غافل شده اند زیرا در تمدن جدید دچار بحران‌هایی هستیم که فقدان این ۷ کارگروه احساس می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم  ادامه داد: در این بیانیه باید اختلافات را کنار بگذاریم  حتی با داشتن ادیان مختلف؛ و اگر کسی برای پیشرفت کشور ذیل این بیانیه حرکت کند حتی در خارج از ایران به هدف خواهد رسید.

او با اشاره به این که این بیانیه میثاقی برای انقلابیون است؛ تصریح کرد: رهبری فرمودند در بیانیه گام دوم انقلاب خودسازی ضروری است زیرا بدون مرحله خودسازی حرکت امکان پذیر نیست با نگاه با گذشته می توان فهمید که انقلابیون قبل از ایجاد انقلاب خودسازی کرده بودند.

مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دفترمقام معظم رهبری (مدظله العالی)به شهادت سردار سلیمانی و مکتب وی اشاره کرد و افزود:در بیانیه گام دوم انقلاب شهید سلیمانی یکی از بارزترین افراد در عمل به بیانیه بود وی شخصی صرفا نظامی نبود بلکه در بعد های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و... فعالیت داشت.

او ادامه داد :شهید سلیمانی بسیجی گمنام  از منطقه‌ای در کرمان بود که خودش، خودش را ساخت و بدون هیچ توصیه و رانتی بالا آمد؛ و سرباز واقعی بود و همه باید مانند وی سرباز انقلاب  باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم با اشاره به این که ۴ مفهوم از گام دوم انقلاب ؛ را می توان از خصایص شهید سلیمانی برداشت کرد؛ گفت: ما ملت امام حسین(ع) هستیم از بیانات حکیمانه شهید سلیمانی است و او توانسته حتی افراد بی حجاب را مجذوب رفتار و منش خود کند.

او با بیان این که  مخاطب خاص بیانیه جوانان هستند؛ افزود: برای بیانیه گام دوم انقلاب ۷ کارگروه سبک زندگی، معنویت و اخلاق؛ اقتصاد؛ عدالت و مبارزه با فساد؛ علم و پژوهش؛ استقلال آزادی و امنیت سیاست  تشکیل شده است اما پیشنهاد می شود کارگروه دیگری به عنوان امید آفرینی نیز شکل بگیرد و برای عملی شدن این کارگروه ها هیات های اندیشه ورز برای بررسی ظرفیت ها وارد عمل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم با تاکید بر این که بیانیه گام دوم انقلاب باید عملی شود، گفت: استان کرمان دیار سردار سلیمانی با ظرفیت های ناشناخته و مردمی متواضع و پرکار می تواند برای بیانیه گام دوم انقلاب  اقدامات موثری انجام دهد و در این راه باید از کارهای کلیشه ای در سایه  تامل و هم اندیشی پرهیز کرد.

حجت الاسلام صباحی، رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان کرمان در این همایش گفت: مقام معظم رهبری بیانیه های مختلفی دارند اما بیانیه گام دوم انقلاب در صدر این بیانیه ها قرار دارد و نیاز است با روح عمیق و عالی دریافت شود.

او افزود: دشمنان انقلاب بیشتر از خود ما بر روی  این بیانیه کار می‌کنند و هم اکنون بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌های دنیا بررسی می شود.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: باید از قابلیت های افراد مختلف برای دریافت بیانیه و رصد کردن مطالعات دشمن در بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این همایش گفت: وقتی قصد داریم قرآن را بفهمیم باید به یک تفسیر مراجعه کنیم و در فهم قرآن تفاسیر متعددی نوشته شده و یکی از بهترین آن ها تفسیر قرآن به قرآن است.

او افزود: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان تلاش می‌کند، برای تفسیر از تفسیر قرآن به قرآن در فهم آیات قرآنی استفاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به این که در قرآن دو دسته آیات محکمات و متشابهات وجود دارد، افزود: برای فهم بهتر آیات متشابهات بهتر است به آیات محکمات مراجعه کنیم، بیانیه گام دوم انقلاب نیز همین حالت را دارد و برای فهم آن باید به فرمایشات حضرت آیت الله خمینی (ره)مراجعه کنیم.

او تصریح کرد: برای گام دوم انقلاب و رسیدن به جایگاه بالای تمدن اسلامی نیاز است نخبگان ورود کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: برای فهم بیانیه گام دوم انقلاب باید بدانیم مقام معظم رهبری دقیقا از ما چه خواسته است و آیا با فهم این مهم وظیفه ما تمام می شود؟ اما فهم تنها کفایت نمی کند در گام بعد باید در این خصوص گفتمان کرد و در مرحله سوم باید وارد عملیاتی کردن بیانیه ها شد.

شیخی ،مسئول اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی استان کرمان هم گفت: پارسال دو مسئله خوانش بیانیه گام دوم انقلاب را در قالب مسابقه در ۵۰۰ مدرسه متوسطه دوم و در ۱۵ شهرستان برگزار کرده ایم.

او ادامه داد :همچنین کتابی را طراحی کرده ایم  با عنوان کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب و چون مخاطب ما قشر نوجوان و جوان بود سعی شد که کتاب هم دیدنی باشد و هم شنیدنی ، امسال هم مقرر شد استفاده از کتاب چه در قالب مسابقه یا خوانش برای مدارس متوسطه دوم انجام شود.

حسینی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این همایش گفت: طبق بیانیه گام دوم انقلاب، عدالت و مبارزه با فساد ساده‌ترین راه برای اثبات وجود خدا برای جوانان است زیرا برای رشد همه چیز عدالت  نیاز می باشد.

او ادامه داد: برای مبارزه با فساد و ایجاد عدالت باید از قشر جوان و صاحب نظران استفاده کرد و برای این مسئله باید نقشه راهبردی ترسیم کرد و در این زمینه شفاف سازی و فرهنگ سازی لازم است.

در ادامه این همایش جلسه ی پرسش و پاسخ برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.