بسیاری از نهاد‌های دولتی در واشنگتن هدف حمله هکر‌ها قرار گرفته‌اند

نشریه بلومبرگ از حملات گسترده سایبری به بسیاری از نهاد‌های دولتی در ایالت واشنگتن در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی بلومبرگ نوشت هکر‌ها یک حمله سایبری گسترده و چندجانبه علیه ایالت واشنگتن آغاز کرده‌اند. بسیاری از نهاد‌های دولتی در این ایالت با بدافزار پیچیده‌ای آلوده شده‌اند که شناسایی آن کار ساده‌ای نیست.

به نوشته بلومبرگ، این حمله از یک هفته پیش آغاز شده و با نفوذ به دستگاه‌های امنیتی، به طور قابل توجهی بر فعالیت‌های دولت تاثیر گذاشته است.

گرچه در حال حاضر این حمله سایبری بر سیستم‌های انتخاباتی تاثیری نگذاشته است، با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، می‌تواند آسیب‌پذیری بالقوه شبکه‌های رایانه‌ای دولتی از جمله سیستم‌های انتخاباتی را به دنبال داشته باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یک کمپین فیشینگ در سراسر آمریکا به راه افتاده که بر مبنای آن ایمیل‌های جعلی حاوی بدافزار به نهاد‌های دولتی ارسال می‌شود، اما واقعیت حمله به شبکه‌های رایانه‌ای دولتی بسیار جدی‌تر از یک کار فیشینگ است. مهاجمان با موفقیت به چندین آژانس دولتی دسترسی پیدا کرده و بدافزار را گسترش داده‌اند و به این ترتیب جای پای خود را برای تعمیق حملات محکم کرده‌اند. اف بی آی با همکاری مایکروسافت، در حال بررسی مسئله و جلوگیری از روند این حمله‌ها هستند.

انگیزه مهاجمان نامشخص است. هنوز مشخص نشده که آیا داده‌ای به سرقت رفته است یا خیر؟ از طرفی گفته می‌شود این‌ها باج افزار‌هایی هستند که به دنبال باج گرفتن از کاربران هستند و به احتمال زیاد برای چندین روز و یا حتی هفته‌ها رایانه‌ها را با اختلال جدی روبه‌رو کنند.


بیشتر بخوانید


مقامات فدرال مدعی شدند در انتخابات ۲۰۱۶ نیز ایمیل‌های نمایندگان حزب دموکرات و سیستم‌های انتخاباتی در هر ۵۰ ایالت آمریکا دستخوش حمله سایبری از سوی روسیه قرار گرفتند.

گمانه‌زنی‌های مختلفی در این باره وجود دارد، بر اساس برخی تجزیه و تحلیل‌ها گفته می‌شود این نفوذ ممکن است بر اثر یک نقص در سیستم امنیت سایبری واشنگتن اتفاق افتاده و زمینه را برای حمله هکر‌ها ایجاد کرده باشد.

به گفته یکی از افراد مطلع، حداقل ۱۳ اداره و کمیسیون ایالت تحت تأثیر این حمله قرار گرفته‌اند؛ این فرد همچنین گفت علاوه بر تریک بات (Trickbot)، از نوع دیگری از بدافزار به نام اموتت (emotet) نیز استفاده شده است؛ حمله هکر‌ها به نهاد‌های دولتی در حالی رخ داده است که واشنگتن به برخورداری از یکی از پیچیده‌ترین سیستم‎های امنیتی به ویژه سیستم دفاعی و انتخاباتی خود مباهات می‌کند. بر اساس گزارش شرکت رند درباره اطمینان سیستم رأی گیری در سال ۲۰۲۰، واشنگتن به دلیل وابستگی به آراء پستی، در بالاترین رتبه آمادگی برای رای گیری گسترده قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار