فرماندار کرمانشاه گفت: بیش از ۲۵۰ هزار نفر در شهر کرمانشاه حاشیه‌نشین هستند که با احتساب ساکنین محلات بافت فرسوده مرکز شهر، در مجموع جمعیت ساکن محلات کم برخوردار بیش از ۴۱۲ هزار نفر تخمین‌زده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل‌الله رنجبر امروز در حاشیه افتتاح مرکز توانمندسازی بانوان در محله دولت‌آباد، گفت: بیش از ۲۵۰ هزار نفر در شهر کرمانشاه حاشیه‌نشین هستند که با احتساب ساکنین محلات بافت فرسوده مرکز شهر در مجموع جمعیت ساکن محلات کم برخوردار بیش از ۴۱۲ هزار نفر تخمین زده شده است.

او بیان کرد: توجه و حل مشکلات بافت فرسوده نیازمند عزم عمومی و ملی برای برنامه‌ریزی و تامین اعتبار است و در همین راستا از نمایندگان شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، استاندار و نمایندگان شورای شهر می‌خواهیم در راستای تخصیص ردیف اعتباری در بودجه ما را یاری کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: در برخی از محلات حاشیه شهر کرمانشاه با مساعدت مراکز آموزشی طرح‌های توسعه و برنامه‌ریزی تدوین شده که به‌زودی برنامه‌های خوبی در این راستا اجرا خواهد شد.

او  با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان کرمانشاه را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: توجه و برنامه‌ریزی برای این قشر از جامعه مهم و حیاتی است و در همین راستا با کمک شهرداری و حمایت مراکز دانشگاهی در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده، تا با یک همت جمعی برای رفع مشکلات این محلات کاری انجام شود.

آموزش‌ها در مراکز توانمندسازی بانوان «رایگان» است

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار داشت: برنامه‌هایی که در این مراکز انجام می‌شود کاملا کاربردی و رایگان خواهد بود و مقرر شده است بابت آن هیچ‌گونه وجهی از مراجعه کنندگان اخذ نشود.

طیب حیدری بیان کرد: مراکز توانمند‌سازی در مناطق کمتر توسعه یافته استان با هدف توانبخشی و ایجاد اشتغال برای بانوان این مناطق طراحی و اجرا خواهد شد و بانوان می‌توانند به صورت رایگان از آموزش‌های آن بهره‌مند شوند.

حیدری ادامه داد: با همکاری نهاد‌های آموزشی مقرر شده است یک سری دوره‌های آموزشی با هدف ایجاد اشتغال در این مرکز ارائه شود و با مراکز مسئول جهت اعطای وام‌های با مبالغ پایین جهت ایجاد اشتغال توافق شده است و امیدواریم به این روش زمینه اشتعال بانوان را در مشاغل مناسبی، چون گلیم‌بافی، فرش‌بافی و گیوه‌بافی و امثال آن فراهم کنیم.

حیدری  بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر این مرکز، در سایر مراکز در محلات دیگر شهر نیز این برنامه طراحی و اجرا می‌شود و زمینه عرضه محصولات این بانوان نیز به اشکال مختلف فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.