فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۷۰ درصد راه‌های عشایری و روستایی این شهرستان به منظور خدمات رسانی به خانوار‌ها و این قشر مولد نیاز به مرمت، بهسازی و بازسازی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محبت جمالی نیا روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه در فرمانداری سرپل ذهاب گفت: جابه جایی و کوچ عشایر غیور شهرستان نیازمند یک مسیر بدون خطر است از این رو امور عشایری باید در بحث ایجاد جاده عشایری و رفع مشکلات و موانع پیش رو برای کوچ عشایر اقدام کند.

او اظهارداشت: هم اکنون احداث ۲۰ کیلومتر از راه‌های عشایری و روستایی منطقه شامل مله سرانه، مله رولان و جوانمیری با بیش از ۸۳۵ میلیون تومان اعتبار از محل ارزش افزوده در دست اقدام است عملیات احداث این ۲۰ کیلومتر راه عشایری و روستایی از سال ۹۷ آغاز شده که متاسفانه روند کندی دارد و نیاز است امور عشایری در انجام این طرح تسریع کند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: باتوجه به اعتبارات جدید به منظور انجام طرح‌های جدید، امور عشایری باید در زمینه اجرای پروژه‌های خود شتاب داشته باشد.

جمالی نیا گفت: ۲ هزار و ۷۰۱ خانوار عشایری شامل۲ هزار و ۴۳۱ خانوار بومی و ۲۷۰ خانوار میهمان از عشایر شهرستان سرپل ذهاب هر ساله در ۲ فصل ییلاق در دالاهو، پشت تنگ و نواکوه و فصل قشلاق در بازی دراز سرقلعه و جگیران و دانه خشک مستقر می‌شوند.

او ادامه داد: عشایر به عنوان ذخایر انقلاب نقشی مهم در تولید دارند که محصولات لبنی و فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی از مهم‌ترین تولیدات این قشر زحمت کش است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: عشایر منطقه ۲۷۱ هزار راس دام دارند که از این رو برای خدمات رسانی به خانوار‌های عشایری ترمیم، احداث، بهسازی و بازسازی راه‌های شهرستان اهمیت زیادی دارد.

او ادامه داد: تولید سالیانه چهار هزار و ۹۰۰ تن شیر و سه هزار و ۵۷۰ تن گوشت قرمز و ۲۵۶ تن پشم نیز به صورت سالیانه از مهم‌ترین تولیدات عشایر سرپل ذهاب است که بخش عمده‌ای لبنیات و گوشت مورد نیاز منطقه را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.