راهیابی کاشان به نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از راهیابی کاشان به مرحله نهایی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور در بخش سینما و هنرهای نمایشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میثم نمکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، با اشاره به اینکه شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهر‌ها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است گفت: این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

او، افزود: شبکه شهر‌های خلاق امکانی برای ثبت، ضبط و گسترش و همچنین بهره‌مندی مردم مناطق و شهر‌های مختلف کشور از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، تاریخی و ارزشی است که آن شهر یا منطقه رواج داشته و از رونق برخوردار بوده، ولی تا به امروز نانوشته و شفاهی باقی مانده است.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، بر اساس فراخوان این طرح هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود که گروه‌های ۹‌گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی وهنری شهر‌ها در رقابت شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است.

نمکی، تصریح کرد: بخش‌های مختلف طرح شامل ۱- هنر‌های تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مجسمه‌سازی و گرافیک ۲-هنر‌های نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش ۳- موسیقی، ۴- مد و لباس، ۵- صنایع سنتی، ۶- ادبیات، ۷- رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، ۸- سینما و ۹- صنعت بسته‌بندی و چاپ است که شهرستان کاشان در بخش بخش سینما و هنر‌های نمایشی پس از داوری‌های صورت گرفته به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.

او، با تاکید بر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیار کاشان افزود: ما در قالب این طرح به دنبال ساماندهی و سوق دادن این ظرفیت‌ها در مسیر اقتصادی و توسعه‌ای که به توسعه اجتماعی و انسانی می‌انجامد، هستیم.

به گفته او، کاشان نیازمند تسهیل‌گری، مشارکت‌گرا بودن و همگرا بودن در بین تمام خادمان فرهنگ و هنر شهرستان است.

نمکی با تقدیر از هنرمندان و مردم فرهنگ دوست کاشان، این دستاورد مهم فرهنگی و هنری را مرهون زحمات بی شائبه فعالان فرهنگی و هنری شهرستان دانست و بر لزوم استمرار این راه تأکید کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.