رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال گفت: برای اجرای طرح بزرگ گردشگری اندبیل یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عادل خلیلی، رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان خلخال در بازدید از عملیات اجرایی طرح بزرگ گردشگری تفرجگاه اندبیل خلخال گفت: آماده‌سازی زمین پیست اسکی به طول هزار و ۸۰۰ متر از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز شده و همزمان تجهیزات تله‌اسکی نیز در این محل راه‌اندازی می‌شود.

او افزود: فاز اول این طرح شامل احداث و راه‌اندازی پیست اسکی، تله‌اسکی و امکانات موردنیاز ورزشکاران رشته اسکی در این منطقه زیبای جنگلی در جنوب استان اردبیل بوده که تلاش مجری طرح بر تکمیل و افتتاح آن تا پایان پاییز امسال است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال بیان کرد: این فاز از پروژه در چند روز گذشته از سرعت مناسبی برخوردار بوده و زمین پیست اسکی پاکسازی شده و بزودی زیرسازی آن با استفاده از ماشین‌آلات سنگین راهداری اجرا می‌شود.

خلیلی با اشاره به وجود برخی مشکلات بر سر راه اجرای این طرح گردشگری از جمله معارض محلی و قطعی نشدن خلع ید سرمایه‌گذار قبلی طرح و تعیین تکلیف اراضی و بناهای احداث شده قبلی در اختیار این سرمایه‌گذار، گفت: انتظار از مسئولان دستگاه‌های اجرایی همکاری با سرمایه‌گذار طرح در رفع این چنین مشکلاتی است.

او افزود:  اجرای پیست اسکی و تله‌اسکی اندبیل بخشی از فاز اول طرح گردشگری ارائه شده از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی این طرح در تفرجگاه اندبیل بوده و در مراحل بعدی تجهیزات تله‌سیژ خریداری شده از کشور خارجی که در گمرک استان اردبیل موجود است، ترخیص و به این محل انتقال خواهد یافت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال با بیان اینکه ایجاد و راه‌اندازی هتل سلامت و طبیعت درمانی در بلندای تفرجگاه اندبیل بخشی از طرح بزرگ گردشگری این محل است، گفت: با توجه به قرار گرفتن بخشی از طرح گردشگری اندبیل در اراضی واقع در محدوده استان گیلان  به وسعت ۴۵ هکتار از جمله پروژه احداث دهکده گردشگری در حوزه استحفاظی استان همسایه تالش قبل از اغاز کار پروزه نظر موافق مسوولان این استان جلب شده است .

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.