نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در اولویت قرار گرفتن طرح تأمین کالا‌های اساسی موافقت کردند.

طرح تأمین کالا‌های اساسی در اولویت کار مجلس قرار می‌گیردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان  با ۲۰۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر با در اولویت قرار گرفتن طرح تامین کالا‌های اساسی موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان نماینده متقاضیان در این باره گفت: وضعیت معیشتی اقشار مختلف به خصوص کم درآمد‌ها با افزایش قیمت‌ها با مشکل مواجه شده است. طرح تامین کالا‌های اساسی در کمیسیون بودجه پس از یک ماه و نیم بحث و بررسی مصوب شده و با توجه به اینکه دو هفته آینده تعطیلی داریم درخواست ما این بود که طرح این هفته مثلا چهارشنبه مطرح و مصوب شود تا به تأخیر نیفتد.

وی افزود: در این طرح پیش بینی شده که ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کالا‌های اساسی در اختیار مردم قرار گیرد. در حال حاضر ۶۰ میلیون نفر با کارت طرح معیشت، کالا دریافت می‌کنند که ۲۰ میلیون نفر از آنها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون قرار است، ماهانه برای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان یعنی برای یک خانوار پنج نفره ۶۰۰ هزار تومان در کارت شارژ شود که این مبلغ برای ۲۰ میلیون نفر بدون هزینه خواهد بود و برای ۴۰ میلیون نفر باقیمانده ۵۰ درصد پول از سوی آنها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار