افتتاح ۴ طرح اشتغالزایی در ملایر همزمان با هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه ملایرگفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۴ طرح اشتغال زایی در این شهرستان افتتاح شد.

سید جواد حسینی، فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: در سیل فروردین سال گذشته و ایجاد خسارت در واحد‌های مسکونی روستایی گروه‌های جهادی در قالب ۵۰ گروه برای ساخت، تعمیر و مرمت منازل مسکونی مددجویان بسیج شدند.

او افزود: تاکنون اقدامات خوبی به منظور محرومیت زدایی و رفع مشکلات واحد‌های مسکونی مددجویان انجام شده که این شهرستان در بازسازی منزل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۳۷ واحد احداثی و ۳۷ واحد تعمیر و مرمت است که از سوی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایربا بیان اینکه تعدادی از این واحد‌ها در هفته دفاع مقدس افتتاح و تحویل مددجویان شد گفت: امسال از بین اقشار نیز همچون طلاب، رسانه، مهندسان کشاورزی، صنعت و عمران گروه‌های جهادی داریم که طبق خواسته خود امورات جهادی را پیگیری می‌کنند.

حسینی ادامه داد: علاوه بر اجرای طرح‌های محرومیت زدایی و افتتاح بسیاری از این طرح‌ها در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی با همت گروه‌های جهادی پایگاه محور در سطح روستا‌ها و شهر‌های ملایر را نیز داشتیم

او با اشاره به افتتاح واحد‌های مسکونی مددجویان در سامن همزمان با هفته دفاع مقدس گفت: حدود ۲۵ میلیون تومان اعتبار برای خرید مصالح سه باب منزل مسکونی مددجویان در روستا‌های بهاره، توچغاز و دهنوآورزمان هزینه شد و مابقی مبلغ برای ساخت توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد تامین شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایرافزود: همچنین در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح کارگاه خیاطی در روستای حسین‌آباد ناظم را داشتیم که برای حدود ۱۵ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

حسینی افتتاح کارگاه ماسک مکانیزه در شهر جوکار را از دیگر طرح‌های افتتاح شده دانست و گفت: این کارگاه توسط شرکت دانش‌بنیان و با کمک گروه جهادی این شهر ایجاد شده که روزانه قادر به تولید ۱۲ هزار عدد ماسک است و برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

اوبا بیان اینکه افتتاح کارگاه مرواربافی شهر ازندریان در هنر مرواربافی، را از دیگر طرح‌های انجام شده بوده و اگر این کارگاه حمایت شود، ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر را دارد، افتتاح کارگاه میناکاری و طلاکاری روی ام. دی. اف و مبل در روستای حسین‌آباد شاملو نیز طرح طلاکاری روی مبل و ام. دی. اف با عنوان یک ایده نو و جدید را از دیگر طرح‌های افتتاحی دانست.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر اضافه کرد: همچنین ۴۰۰ بسته حمایتی و معیشتی بین خانواده‌های نیازمند بخش جوکار توزیع شد که ارزش هر بسته بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

حسینی ارایه مشاوره تحصیلی، حقوقی، قضایی و ویزیت رایگان در حاشیه شهر، توزیع نوشت‌افزار در روستا‌های محروم توسط گروه‌های جهادی، حوزه‌های خواهران و بسیج جامعه زنان را از دیگر از دیگر اقدامات در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.