علیرضا رضایی گفت: برنامه سازمان لیگ برای مسابقات چندان مطلوب نیست و نمره منفی دارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رضایی سرمربی تیم کشتی دانشگاه آزاد درباره رقابت های لیگ برتر اظهار داشت: سازمان لیگ به ما برنامه داد که دو تا کشتی در یک روز داریم. من با همکارانم مشورت کرده و تمرین را روی این موضوع که دو کشتی صبح داریم و بعد از ظهر استراحت می کنیم، متمرکز کردیم اما حالا نصیرزاده می گوید شهدای زنجان به لیگ اضافه شده و بعدازظهر باید کشتی بگیریم. حالا کادر فنی تیم من باید آنالیز کنند که ما بعداز ظهر هم مسابقه داریم. البته شرایط برای همه تیم ها یکسان است و همه وضعیت تمرینی مناسبی ندارند. این برای سازمان لیگ کشتی مسئله مطلوبی نیست و از نگاه من نمره منفی است.

نایب قهرمان المپیک آتن درباره اتفاقاتی که سال گذشته در لیگ رخ داد گفت: سال گذشته با توجه به اینکه علیرضا دبیر تازه انتخاب شده بود و کمیته لیگ به سازمان لیگ ارتقا پیدا کرد، کم و کاستی هایی وجود داشت اما در مجموع مسابقات قابل قبول بود. در جریان لیگ تنش هایی بین چند تیم داشتیم که یکی دو تیم انصراف دادند. این البته طبیعی بود و در سال های قبل هم اتفاق افتاده بود. امسال هم که کرونا شرایط جدیدی را بر ورزش دنیا حاکم کرده و ما هم مستثنی از این قضیه نیستیم، زمانی که اعلام شد لیگ برگزار می شود ما اقدام به یارگیری کردیم. بعد از قرعه کشی دیدیم بلافاصله قرعه تغییر کرد و برخی تیم ها انصراف دادند.

وی در مورد شرایط تیمش برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد با توجه به اینکه یک مکان فرهنگی هست و از سالیان گذشته در ورزش فعال بوده، یکی از قدیمی ترین باشگاه های فرهنگی ورزشی کشور محسوب می شود که در قریب به ۲۰ رشته فعالیت می کند. این باشگاه عزمش جزم است که از جوان های شایسته و دانشجوی کشور استفاده شود. حتی در رابطه با استفاده از ورزشکار خارجی خصوصاً در زمینه کشتی مخالفت کردند و منطق دوستان این بود که با توجه به پتانسیل بالای کشتی کشور، حیف است که از جوانان کشور استفاده نکنیم.

دارنده مدال برنز جهان در مورد سرمربیگری اش در تیم دانشگاه آزاد گفت: هرچند تمایل نداشتم سرمربیگری کنم و قصد داشتم مثل سال گذشته به عنوان مدیرفنی کنار تیم باشم اما بنا به دلایلی این وظیفه به من سپرده شد که به دانشگاه آزاد کمک کنم. چون سال ها در رده های سنی جوانان و امید خدمت کردم سعی من بر این بود که از جوانان استفاده کنم. جوانان بسیار خوب و توانمندی با میانگین سنی ۲۱ سال، در تیم ما حضور دارند. یکی دو کشتی گیر ما بالای ۲۱ سال هستند. دو تا قهرمان نوجوانان و جوانان جهان و مدال دار امیدهای جهان را داریم. سعی کردیم از جوانان استفاده کنیم تا از امکاناتی که دانشگاه می تواند برای شان ایجاد کند، استفاده کنند.

رضایی تاکید کرد: امیدوارم شرایط کشور به حالت عادی برگردد و امیدوارم لیگ ختم به خیر شود. خواسته ام از فدراسیون که همه از دوستان و هم تیمی های سابقم هستند این است که تیمی های دارای شناسنامه را وارد لیگ کنیم مثل بازاربزرگ، استقلال، دانشگاه آزاد، اینها تیم هایی هستند که خلق الساعه، یک شبه و با کدخدامنشی به وجود نیامدند. انرژی مان را صرف تیم هایی که ریشه دار و در واقع باشگاه هستند، کنیم.

رضایی در مورد وضعیت قرارداد کشتی گیران دانشگاه آزاد نیز گفت: سال مالی ما اسفند ماه بسته می شود و سال گذشته هم همه قراردادها تا اسفند پرداخت شد. ما بودجه مشخصی داریم و تمام مبالغ طبق قرارداد پرداخت می شود. کاهش زمان لیگ هم مبلغ قراردادها را کم نمی کند.

مدیر سابق تیم های ملی کشتی خاطرنشان کرد: اگر امسال رقابت های جهانی بخواهد برگزار شود، تنها رقابت هایی که اطلاعاتی را از آمادگی کشتی گیران می تواند به مربیان تیم ملی دهد همین مسابقات لیگ است. در واقع هر تیمی انصراف دهد کار فنی تیم ملی در این وضعیت سخت تر می شود.


بیشتر بخوانید:

ادامه انصراف ها از لیگ برتر کشتی/ شهرداری بجنورد هم کنار کشید!

واکنش رئیس سازمان لیگ کشتی به رأی کمیته انضباطی و انصراف تیم ها


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار