بسته اخبار حوادث پنجم مهرماه ۹۹؛

دستگیری شرور مسلح در دلگان / کشف یک میلیارد ریال شیر خشک قاچاق در ایرانشهر

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه پنجم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز شنبه پنجم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری شرور مسلح در "دلگان"

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان دلگان، شرور مسلحی که با راه اندازی یک نزاع دسته جمعی طایفه‌ای مسلحانه و تیراندازی با سلاح جنگی، موجب ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بود در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

سردار احمد طاهری گفت: در پی وقوع یک مورد نزاع طایفه‌ای مسلحانه و تیراندازی توسط تعدادی افراد مسلح در بهمن ماه سال گذشته در روستای باغ نیل از توابع بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان استان، که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی محل شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان افزود: سرانجام با تلاش شبانه روزی و پیگیری مستمر مأموران شرور مسلحی که عامل اصلی این درگیری و ناامنی شده بود شناسایی، و روز گذشته طی هماهنگی قضائی در عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به کشف تعداد یک قبضه اسلحه کلت کمری با ۱۵ فشنگ جنگی از وی گفت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

او در پایان تأکید کرد: پلیس به عنوان حافظ جان، مال و ناموس مردم به هیچ وجه اجازه جولان و سرکشی را به افراد شرور و قانون شکن نخواهد داد و با این گونه افراد به شدت برخورد خواهد کرد.

کشف یک میلیارد ریال شیر خشک قاچاق در"ایرانشهر"

با هوشیاری ماموران انتظامی ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان "ایرانشهر" استان یک دستگاه تریلی حامل شیر خشک قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال توقیف شد.

سرهنگ حسن کیخا گفت: روز گذشته مأموران انتظامی ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان "ایرانشهر " حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلی مشکوک و برای بازرسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۸ تن و ۶۲۵ کیلو شیر خشک قاچاق فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  در پایان با اشاره به اینکه قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد یک کشور ضربه می‌زند، بیان داشت: به منظور حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور، شهروندان هر گونه فعالیت غیر قانونی سودجویان را با پلیس در میان بگذارند.

کشف پارچه‌های قاچاق از اتوبوسی در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۳۱ طاقچه پارچه قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم گفت: روز گذشته ماموران تجسس کلانتری ۱۱ این شهرستان هنگام گشت زنی در محدوده خیابان راسک به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران این فرماندهی در بازرسی از آن ۷۲۱ متر پارچه قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را کشف کردند.

سرهنگ کیخائی مقدم تصریح کرد: ارزش این محموله برابر کارشناسان مرتبط ۲۷۰ میلیون ریال برآورد شده که در این رابطه خودرو توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار بر مبارزه جدی با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: پلیس بدون اغماض با برهم زنندگان امنیت اقتصادی مردم برخورد خواهد کرد.

سرعت زیاد خودروی نیسان حادثه آفرید

واژگونی یک دستگاه وانت نیسان در "دو راهی کوه بیرک" شهرستان مهرستان منجر به فوت یک نفر و مصدومیت راننده خودرو شد.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی گزارش یک فقره واژگونی در "دو راهی کوه بیرک شهرستان مهرستان" استان بلافاصله اکیپ گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه وانت نیسان با ۲ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده فوت و راننده مصدوم می‌شود.

"سرهنگ بهروزی زاده" خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه راننده خودروی وانت اعلام داشت.

او  با ابراز تاسف از این حادثه از رانندگان خواست همیشه و در همه حال سرعت مطمئنه را رعایت نمایند چرا که سرعت مجاز به راننده این اجازه را می‌دهد که در زمان بروز حوادث به خوبی خودرو را کنترل و هدایت کند.

دستگیری سارق سیم برق با ۴ فقره سرقت در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم‌های برق وکشف ۴ فقره سرقت در شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم‌های برق در خیابان میرحسینی وطالقانی شهرستان زابل بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران در تعاقب پایش‌های اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند در نقاط جرم خیز موفق به شناسایی یک سارق سیم برق شدند و آن را تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی سارق ۳۵ ساله در یک عملیات ضربتی و هدفمند در مخفیگاهش درخیابان رسالت دستگیر و پس از انجام تحقیقات پلیسی به ۴ فقره سرقت سیم‌های برق اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی ضمن اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک دراین خصوص را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در"ایرانشهر "

ماموران یگان تکاوری شهرستان ایرانشهر یک دستگاه کامیون را با ۱۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق توقیف کردند.

سرهنگ " حسن کیخا  گفت: روز گذشته ماموران یگان تکاوری شهرستان ایرانشهر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ایرانشهر – سرباز" به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و با استفاده از علائم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

او  بیان کرد: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع " گازوئیل" را کشف کردند.

سرپرست انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به توقیف خودرو و معرفی فرد متخلف به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

دستگیری سارقان مسلح در زابل

فرمانده انتظامی زابل از دستگیری سارقان به عنف موبایل وکشف ۴ فقره سرقت دراین شهرستان، خبرداد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف گوشی تلفن همراه در سطح شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کارماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود:در تحقیقات ماموران پلیس مشخص شد، که سارقان در ساعات پایانی شب ومکان‌های خلوت مالباختگان را شناسایی کرده و به صورت مسلح و زورگیری اقدام به سرقت تلفن همراه مالباختگان می‌کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی و تخصصی ضمن هماهنگی قضائی سارقان را که ۲ نفر بودند شناسایی و طی عملیاتی جداگانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر و تعداد ۲ قبضه کلت کمری و ۳۵ عدد فشنگ از محل اختفا آنان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اشاره به کشف ۴ فقره سرقت در شهرستان و معرفی متهمان به مراجع قضائی، تصریح کرد: انتظار می‌رود شهروندان عزیز از تردد در نقاط کور و خلوت به خصوص در اوقات و ساعات پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با ۱۱۰ تماس بگیرند.

کشف کالای قاچاق از بار تویوتا در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از کشف پوشاک و کفش قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت تویوتا خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی  گفت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و حمایت از تولید و مصرف کنندگان داخلی، ماموران انتظامی شهرستان خاش در محورکارواندر شهرستان به یک دستگاه وانت تویوتا حامل بار مشکوک و برای بررسی به وی دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش بیان داشت: راننده خودرو به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کرده که پس از ساعتی تعقیب و گریز نهایتا خودرو را متوقف و راننده متخلف با توجه به صعب العبور بودن مسیر متواری می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از خودرو متوقف شده ۶۲۵ جفت کفش، ۱۱۲ ثوب تی شرت و اورکت، ۱۳۷ شال زنانه و تعدادی حلقه پرده حصیری قاچاق کشف کردند.

سرهنگ کوچکزایی با بیان اینکه ارزش این محموله برابر اعلام کارشناسان مرتبط ۲۹۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: با توجه به شناسایی فرد متخلف، تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.