کارشناس ارشد گردشگری استان اصفهان گفت: گردشگری روستایی منبع باارزش اشتغال زایی و ایجاد درآمد است که می‌تواند موجب توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع روستایی باشد.

کامران هارونی کارشناس ارشد گردشگری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  افزود: سازمان جهانی گردشگری سال‌های متمادی است که روز ۲۷ سپتامبر برابر با ۵ مهرماه رابه عنوان روز جهانی گردشگری امسال باشعارجهانگردی و توسعه روستایی و ظرفیت‌های این بخش در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در روستا‌ها نامگذاری شده کرده است.

او ادامه داد: گردشگری روستایی به منزله‌ی تجربه زندگی محلی است و اسکان در خانه‌های قدیمی و محلی استوار است که این نوع گردشگری می‌تواند به درآمد زایی و اشتغال پایدار برای روستائیان منجر شود.

هارونی گفت: استان اصفهان در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ روستا دارد که از بین آن‌ها ۲۳ روستا مورد هدف گردشگری می‌باشند.

او افزود: تبدیل خانه‌ها به اقامتگاه بوم گردی در استان اصفهان با بیش از ۴۶۰ واحد در رتبه اول کشوری قراردارد که با تولید گیاهان دارویی، محصولات دامی و کشاورزی اشتغال در گلخانه و تولید هنر‌های سنتی و صنایع دستی اغلب توسط خانم‌ها موجب رونق تولید و اشتغال زایی گردیده است.

کارشناس ارشد گردشگری در ادامه گفت: در قانون برنامه ششم‌توسعه مبنی بر موضوع گردشگری به ویژه گردشگری روستایی و عشایری تاکید زیادی شده است.

هارونی گفت: در استان اصفهان گردشگری روستایی بر حفظ محیط زیست تاکید دارد که برای رسیدن به این منظور باید میان سه رکن گردشگران، مقصدو جامعه محلی اعتدال و تعامل برقرار باشد.

او ادامه داد: برای اولین بار در کشور به‌تمام رویدا‌ها، جشنوار‌های گردشگری در ۲۴ شهرستان اصفهان و روستا‌ها برحسب ماه‌ها وفصل، آیین ها، محصولات کشاورزی، غذا‌های سنتی، صنایع دستی و میراث ناملموس می‌پردازد و در نهایت رفع محرومیت زدایی و کسب سهم بیشتر از بازار گردشگری با تکیه برتنوع محصولات و خدمات را در بر دارد.

هارونی گفت: به روز رسانی مسیر‌های گردشگری روستایی و توسعه آن‌ها یکی از اقدامات میراث گردشگری می‌باشد.

او درادامه بیان کرد: استان اصفهان استانی چهارفصل می‌باشد و بسیاری از روستا‌ها جذابیت‌ها و مناطق طبیعت گردی فراوانی دارد که می‌تواند با همکاری آژانس‌های خدمات مسافرتی، تور‌های طبیعت گردی برای جذب گردشگران بیشتر طرحی متفاوت ارائه کرد.

او در پایان گفت: انتخاب این شعار به عنوان نقشه راه صنعت گردشگری می‌تواند حمایت و حفاظت از میراث فرهنگی و محیط زیست، احیای فرهنگ، سنت‌های بومی و محلی، و توزیع ثروت و کاهش فقر روستایی و ایجاد اشتغال، مهاجرت معکوس شهر به روستارا محقق کند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.