ایران خودرو در سال ۹۷ خودروهای هایما اس ۵ و ۷ را پیش فروش کرد و هنوز خبری از تحویل این خودروها به مشتریان نیست.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن ماه سال ۹۷، ایران خودرو اقدام به پیش فروش برخی از محصولات خود کرد.یکی از این محصولات هایما اس ۵ بود. ایران خودرو مشهد همان سال خبر راه اندازی خط تولید این خودرو را رسانه ای کرد.

بهمن سال ۹۷، ایران خودرو با وعده تحویل اردیبهشت ۹۹ اقدام به پیش فروش خودروی هایما اس ۵ کرد و از هر مشتری ۷۵ میلیون تومان پیش پرداخت دریافت کرد.

در حالی که ۶ ماه از موعد تحویل خودروی هایما اس ۵ به مشتریان گذشته است، اما خریداران این خودرو همچنان چشم انتظار تحویل خودرو‌های ثبت نامی خود هستند.

تعدادی از خریداران هایما اس ۵ با باشگاه خبرنگاران جوان تماس گرفتند و خواستار پیگیری زمان تحویل خودروهای ثبت نامی خود بودند.

یکی از مشتریان هایما اس ۵ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بهمن سال ۹۷ هایما اس ۵ ثبت نام کردم. در آن زمان گفتند که  تحویل این خودرو اردیبهشت  سال ۹۹ خواهد بود، اما متاسفانه تا کنون  هیچ خبری از تحویل خودرو نیست.

او بیان کرد: علیرغم وعده‌های مدیرعامل ایران خودرو مشهد که گفته بود تولید هایما اس ۵ طبق برنامه در حال انجام است اما هنوز دعوت نامه ای به دست ما نرسیده است.

///

یکی دیگر از متقاضیان خرید خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:بهمن ۹۷ ، خودروی هایما اس ۵ با مبلغ ۷۴ و نیم میلیون تومان ثبت نام کردم. این خودرو را با موعد تحویل اردیبهشت ماه ۹۹ پیش خرید کردیم  و اکنون که بیش از پنج ماه از موعد تحویل آن گذشته است، هیچ خبری از تحویل خودرو نیست.


بیشتر بخوانید


///

یکی دیگر از متقاضیان خرید خودرو هایما اس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بهمن ماه سال ۹۷ با پرداخت ۸۶ میلیون تومان،خودروی هایمان اس ۷ ثبت نام کرده ام که موعد تحویل آن اردیبهشت سال ۹۹ بود، اما در حالی که ۷ ماه از سال گذشته است هنوز خبری از تحویل خودرو نیست.

هایما اس ۵ و ۷ ایران خودرو چه زمانی تحویل مشتریان داده می‌شود؟

یکی دیگر از مشتریان هایما اس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بهمن سال ۹۷ هایما اس ۵ ثبت نام کردم،اکنون مهر سال ۹۹  است و خبری از تحویل خودرو نیست.

او بیان کرد: جالب تر این است که با ایران خودرو تماس گرفتم،به من اعلام شد هر زمانی که دعوتنامه ارسال شود خریدار باید قیمت همان روز را پرداخت کند در صورتی که در قرارداد تاریخ تحویل ۳۱ اردیبهشت سال ۹۹ذکر شده است و برابر قانون ملاک قیمت این تاریخ است و دریافت قیمت روز بعد از این تاریخ کاملا خلاف قواعد حقوقی محسوب می شود که بنده این موضوع را به ایران خودرو تذکر دادم.

هایما اس ۵ و ۷ ایران خودرو چه زمانی تحویل مشتریان داده می‌شود؟

موضوع تحویل خودروی هایما اس را از شرکت ایران خودرو پیگیری کردیم که مسئولان این شرکت به صدور اطلاعیه ای بسنده کردند.

در اطلاعیه ایران خودرو آمده است:

"احتراما موارد زیر به منظور اطلاع رسانی به مشتریان محصول هایما اعلام می‌شود:

۱- در حال حاضر خط تولید هایما در شرکت ایران خودرو خراسان فعال است.

۲- از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۴۹۱ دستگاه هایما تحویل مشتریان شده است. در حال حاضر اجرای تعهدات حدود هشت هزار دستگاه خودرو هایما در دو مدل اس.۵ و اس.۷ در دستور کار قرار دارد.

۳- مشکلات و موانع ایجاد شده در تامین قطعات این محصول به دلیل تحریم‌های بین المللی، سبب تولید با تاخیر شده است. در حال حاضر تاخیر در تعهدات این محصول از مرداد سال گذشته تا خرداد امسال است که در حال حاضر صدور دعوتنامه برای موعد تحویل مرداد ماه در حال انجام است.

۴- درصورت تامین و تدارک قطعات، امسال ۲۰ هزار دستگاه هایما اس.۷ و اس.۵ در شرکت ایران خودرو خراسان تولید خواهد شد.

۵- از سوی دیگر، با توجه به نیاز مشتریان به خودرو، طرح تبدیل این خودرو با محصولات دیگر ایران خودرو در دستور کار قرار دارد تا در صورتی تمایل مشتریان، آنهایی که مایل به تبدیل بودند نسبت به آن اقدام کنند. این طرح نیز متعاقبا اعلام خواهد شد. بدیهی است، در صورت اقدام نکردن مشتریان برای تبدیل، خودروی ثبت نامی هرچند با تاخیر، قابل تحویل خواهد بود.

۶- قیمت محصولات براساس قیمت زمان تحویل محاسبه می‌شود و در صورت تبدیل نیز قیمت محصولات جایگزین براساس قیمت موعد تحویل محاسبه خواهد شد."

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تا حصول نتیجه پیگیر تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۲۳:۱۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
کسی نمیخواد جوابگو باشه سال ۹۷هایما ۸۶میلیون دادم هنوز خبری نیست. دعوتنامه ندفرستادن
Iran (Islamic Republic of)
هایما اس ۵ ثبت نام بهمن۹۷
۰۰:۱۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
قسم میدمتون به اون خدا یکبار دیگه پیگیر بشین هنوز میگن صبر کنید داره تولید میشه، آخه سه ساله داره تولید میشه پس کجا میره این ماشینها
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
جالبه ایرانخودرو میگه نقص و کمبود قطعه داریم ولی بی سرو صدا یه سری تحویل میگیرن و تو بازار میفروشن
خدایا به فریاد برس عمرمان در انتظار هرچیزی تموم شد.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
هنوز خبری نیست تولید میشه ولی به از ما بهترون تحویل میشه ودر بازار آزاد فروخته میشه ما همچنان حواله به دست منتظریم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۳۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
سلام اقا من طلا سکه زنم فروختم تا تونستم یک هایما اس7 بنویسم الانم که یک سال داره از موعدش می گذره مگه ماشین چینی نیست ایران که با چین خوبه همش کالا وارد می کنه پس چرا می گن تحریم هستیم من الان فقط هایما می خوام نه چیز دیگه ای
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا داوری
۲۱:۱۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خدایی پیگیری کنید الان ایران خودرو بازی در آورده تبدیل کنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا داوری
۱۶:۰۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
خواهشا اگه شما پیگیر باشین شاید ایران خودرو بهش بر بخوره وگرنه جواب درست که نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
دولت امید البته برا مافیای خودرو و مسکن و ارز و سکه و نونو و اب مردم مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
وقت گل نی
آخرین اخبار